دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1394 - 09:12
حجت الاسلام کهساری:

موضوعات فرهنگی خاص دفا‌تر فرهنگ دانشگاهی نیست

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: مباحث و موضوعات فرهنگی خاص دفا‌تر فرهنگ در دانشگاه نیست و برای همه عمومیت دارد و همگی باید در آن دخیل بوده و به آن اهمیت دهند. لذا تعریف وظایف فرهنگی برای مدیران گروه در همین راستا بوده است.
کد خبر : 15189

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام رضا کهساری در نخستین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر در سال ۹۴ که با حضور اعضای شورای فرهنگی واحد و مدیران گروه‌های آموزشی برگزار شد، با توجه به سال «دولت و ملت، همدلی و هم زبانی» نام گذاری مقام معظم رهبری در هر سال را ناشی از دوراندیشی و بصیرت ایشان نسبت به مسائل و وضعیت کشور عنوان کرد.


این استاد اخلاق با ذکر حدیثی از حضرت امام علی(ع) افزود: طبیعتا عاملی که دل‌ها را به هم نزدیک می‌کند، اعتقاد است، حال چه منفی و چه مثبت. گروهی که باهم در اعتقاد و عقیده هم دل باشند هم زبان نیز می‌شوند.


وی از منظر امام علی (ع) عوامل هم دلی و اخوت در هر جمعی را خیرخواه یکدیگر بودن، از خود گذشتگی داشتن و بذل و بخشش در ابعاد مادی و غیر مادی، تعاون و همکاری کردن در زمینه اطاعت خداوند، نهی کردن از مخالفت و معصیت خداوند، یاری رساندن به همدیگر برای رضای خداوند و داشتن اخلاص در محبت ورزیدن به یکدیگر دانست.








رئیس واحد مهدیشهر طی احکامی جداگانه دکتر مریم تعجبیان را به عنوان عضو هیئت علمی و محمود اسکندری را به عنوان عضو دانشجو در شورای فرهنگی منصوب کرد

کهساری با توجه تعبیر مقام معظم رهبری از فرهنگ مانند هوا برای افراد یک جامعه که در آن رشد و پرورش پیدا می‌کنند و اگر آن هوا سالم باشد افراد یک جامعه نیز سالم هستند، همگان را به صیانت و سالم نگاه داشتن این هوا دعوت کرد و افزود: مباحث فرهنگی خاص دفا‌تر فرهنگ واحد‌ها نیست و برای همه عمومیت دارد و همگی باید در آن دخیل بوده و به آن اهمیت دهند لذا تعریف وظایف فرهنگی برای مدیران گروه در همین راستا بوده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر، نقش بارز استادان در ارتقاء سطح فرهنگی دانشگاه‌ها را یادآور شد و دلیل دعوت از مدیران گروه‌های آموزشی در این جلسه را اهمیت داشتن این موضوع عنوان کرد.


دکتر سید محمد جوادموسوی با توجه به سیاست‌های کلی حوزه فرهنگ که از جانب معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در ۹ قالب و۱۱ محور ابلاغ شد، افزایش بودجه فرهنگی به ۴ درصد از کل بودجه هر واحد را نشان از اهتمام و نگاه ویژه مدیران ارشد دانشگاه به این حوزه دانست و از مدیران گروه خواست تا با برنامه ریزی و برگزاری جلسات سازنده با استادان و دانشجویان گروه خویش درباره مسائل فرهنگی و اجتماعی، ایده‌ها و نظرات سازنده آنان به ویژه درباره طرح‌های فرهنگی ماندگار برای طرح و تصمیم گیری مناسب به شورای فرهنگی واحد انتقال دهند.


موسوی همچنین طی احکامی جداگانه دکتر مریم تعجبیان را به عنوان عضو هیئت علمی و محمود اسکندری را به عنوان عضو دانشجو در شورای فرهنگی منصوب کرد.


از مصوبات این جلسه می‌توان به برنامه ریزی درباره برگزاری مراسم جشن میلاد مولی الموحدین حضرت امام علی (ع) و گرامیداشت مقام معلم، تدوین برنامه‌های بزرگداشت شهید مطهری، برنامه ریزی و تامین هزینه دانشجویان شرکت کننده در مراسم معنوی اعتکاف توجه کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته