دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 دی 1395 - 09:36

سازمان ملل متحد خواستار فشار بیشتر بر سودان جنوبی شد

سازمان ملل متحد با ابراز تردید درباره آمادگی دولت سودان جنوبی برای همکاری در استقرار نیروهای حفظ صلح، خواستار فشارهای جدیدی به این کشور شد.
کد خبر : 151814

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که که سازمان ملل متحد در آمادگی سودان جنوبی برای همکاری در استقرار چند هزار نیروی اضافی حافظ صلح تردید دارد.


به‌دنبال بروز درگیری‌های شدید در جوبا، پایتخت سودان جنوبی در جولای 2016 (تیر)، شورای امنیت سازمان ملل متحد در آگوست 2016 (مرداد) با اعزام 4 هزار نیروی اضافی حافظ صلح وابسته به سازمان ملل متحد در آن کشور موافقت و تهدید کرد اگر سودان جنوبی همکاری نکند و یا روند نیروهای حافظ صلح را متوقف کند، تحریم‌هایی در حوزه تسلیحاتی اعمال می‌کند.


طبق این گزارش، تاکنون هیچ‌یک از 4 هزار نیروی حافظ صلح پیش‌بینی شده، در سودان جنوبی مستقر نشده‌اند و وزیر دفاع و مشاور امنیتی رئیس‌جمهوری سودان جنوبی هفته گذشته درباره نیاز به استقرار نیروهای حافظ صلح ابراز تردید کرده بود.


آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی محرمانه به شورای امنیت اعلام کرد که اظهارات مقام‌های بلند پایه دفاعی و امنیتی سودان جنوبی تردیدهای جدی درباره آمادگی عملی حاکمان آن کشور برای همکاری فعالانه برای استقرار نیروهای حافظ صلح ایجاد می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته