دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1395 - 14:36
در گفت‎وگو با آنا:

عسکری: ریاست دکتر میرزاده در آسایهل برای آیت‌الله هاشمی بسیار خوشحال کننده بود/ پیوند با دانشگاه‌های مطرح دنیا از افق‌های دانشگاه آزاد اسلامی است

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد تولید علم و پیوند با دانشگاه‌های مطرح دنیا یکی از افق‌ها و چشم‌اندازهای دانشگاه آزاد اسلامی هستند و این دانشگاه تمام تلاش خود را برای به ثمر رسیدن منویات آیت‎الله هاشمی به کار می‎گیرد.
کد خبر : 151776

حجت‌‌الاسلام والمسلمین علی عسکری معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی درباره ثمرات دانشگاه آزاد اسلامی از زمان تأسیس تاکنون به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: «طبق فرمایش مرحوم آیت‌‌الله هاشمی؛ اهداف و ایدهها برای دانشگاه آزاد اسلامی بیش از حد انتظارمان تحقق پیدا کرده است. البته مزاحمت‌ها همیشه بوده، اما ایشان میگفتند که در این سه دهه به مزاحمت‌ها عادت کرده‌ایم.»


عسکری گفت: «آمارها نشان می‎دهند که دانشگاه آزاد اسلامی به شجره طیبه‎‌ای تبدیل شد که در دنیا نمونه ندارد. به عقیده من، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک الگو در دنیا مطرح است.»


او در ادامه به چشم‌انداز و آینده‌نگری آیت‌الله هاشمی درباره دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی، بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا به حساب می‎آید.»


عسکری به نقش اثرگذار دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم، فرهنگ، اقتصاد، توسعه نیروی انسانی، مدیریت و سیاست اشاره کرد و گفت: «اگر نخبگان دانشگاهی در انتخابات حضور و وجود نداشته باشند طبیعتاً مشارکت مردم در انتخابات افزایش پیدا نمی‏کند. بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی گنجینه بزرگی برای مردم و کشور به شمار می‎آید.»


او به یکی از فرمایشات رهبر انقلاب درباره دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: «بنا به فرموده ایشان؛ دانشگاه آزاد اسلامی امیدی برای افراد جویای تحصیلات عالی در کشور است.»


عسکری تأکید کرد تحصیلات تکمیلی و بومی‌گزینی مبنای نظر دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته‌اند و گفت: «به عنوان مثال 90 درصد از دانشجویان خراسان رضوی به بر اساس بومی‌گزینی انتخاب و وارد دانشگاه می‎شوند.»


معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود: «تولید علم و پیوند با دانشگاه‌های مطرح دنیا از افق‌ها و چشم‌اندازهای دانشگاه آزاد اسلامی هستند. ریاست دکتر میرزاده در آسایهل برای آیت‌الله هاشمی بسیار خوشحال کننده و مایه مباهات بود.»


او یادآوری کرد نقش دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه بین‎المللی برای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مهم بود.


عسکری ادامه داد: «دانشگاه آزاد اسلامی دفاتری در روسیه، ایتالیا، آلمان، آکسفورد (لندن) دارد و در آینده نیز در فرانسه دفتری را ایجاد می‎کند. همه موارد نام برده شده گویای این است که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه مردم بنیان که صفر تا صد کارهایش به مردم مربوط می‌شود، دانشگاه آزاد اسلامی حتی یک ریال هم بودجه دولتی ندارد.»


او افزود: «آیت‌الله هاشمی همزمان با آزاد سازی خونین شهر، دانشگاه آزاد اسلامی را در نماز جمعه مطرح کردند. امام راحل علاوه حمایت مادی، حمایت‎های معنوی خوبی هم از دانشگاه آزاد اسلامی کردند.»


معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد آیت‎الله هاشمی برای آینده کشور و جوانان، ذخیره بزرگی را از مردم گرفتند و اندوخته عظیمی را برای مردم ذخیره کردند.


عسکری گفت: «آیت‎الله هاشمی پدر معنوی دانشگاه آزاد اسلامی بود. ایشان دلسوزی‎های زیادی برای دانشگاه کردند و علاقه بسیاری به دانشگاه آزاد اسلامی داشتند. جای خالی آیت‎الله هاشمی برای نظام محسوس و برای دانشگاه آزاد اسلامی محسوستر است، اما ایشان راه، آرمان، ایده‌های خودشان را برای پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی پنهان و کتمان نمی‎کردند و آن‌ها را به آقای میرزاده و دیگر عزیزان منتقل کرده است.»


او در پایان تأکید کرد دانشگاه آزاد اسلامی در مسیری که آیت‌الله هاشمی ریل‌گذاری و مشخص کرده است حرکت می‌‏کند. او گفت: «کوشش و تلاشمان را از زمانی که ایشان در قید حیات بودند، افزایش می‌‏دهیم تا منویات آیت‎الله هاشمی بهتر به ثمر برسند.»



گفتوگو از علی فراهانی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته