دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 دی 1395 - 16:24

مدیرعامل مؤسسه خیریه محک اعلام کرد: ایجاد ارزش افزوده برای کمک‌های مردمی

مدیرعامل مؤسسه خیریه محک با تاکید بر ضرورت ایجاد ارزش افزوده برای کمک های مردمی گفت: ایجاد ارزش افزوده بر کمک‌های مردمی زمینه نشاط و امید اجتماعی را فراهم می‌کند.
کد خبر : 151750

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از موسسه خیریه محک، آراسب احمدیان افزود: آنچه امروز درخصوص سازمان‌های غیردولتی، غیرانتفاعی و مردم‌نهاد در جهان مطرح می‌شود تغییر شیوه فعالیت آنها از «واسطه انتقال کمک‌های مالی» به سازمان‌هایی است که قادرند بر روی منابع دریافتی از جامعه ارزش افزوده ایجاد کنند.


وی افزود: به طور مثال می‌توان کمک‌هایی مردمی را دریافت و به صورت مستقیم بین بیماران تقسیم کرد. اما اگر این کمک‌ها به عنوان مثال به سمت تجهیز یک بیمارستان با تمام امکانات هدایت شود، کمک مردمی ارزش افزوده پیدا می‌کند چرا که کمک‌های دریافتی به خدماتی تبدیل شده است که می‌تواند در آینده از سوی هزاران کودکان مورد استفاده قرار گیرد.


وی ادامه داد: براساس استانداردهای جهانی، کیفیت در سازمان‌های مردم‌نهاد بر اساس دو اصل شفافیت و پاسخگویی آنها تعریف می‌شود.


مدیرعامل محک گفت: ارائه گزارش‌های مالی وظیفه سازمان‌های غیردولتی نسبت به جامعه است. سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان دریافت‌کنندگان منابع ملی موظف به ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده و بازرسی شده خود هستند تا نیکوکاران و تمامی جامعه بتوانند به راحتی به این اطلاعات دسترسی داشته باشند و از کارآیی و اثربخشی سازمان مطلع شوند.


احمدیان افزود: استفاده و جذب مشارکت‌های مردمی برای ارائه خدمات به گروه‌های نیازمند خدمت در جامعه الزاماتی دارد که باید به درستی رعایت شود؛ خیرین و نیکوکاران باید بدانند کمک‌شان چگونه هزینه می‌شود و آیا سازمان‌های مردم‌نهاد آنچه را که از جامعه به‌عنوان کمک دریافت کرده‌اند صرف گروه‌های هدف خود می‌کنند. این حق نیکوکاران، ذیربطان و تمام جامعه است که این اطلاعات را بدون هرگونه اصلاحی در اختیار داشته و از سازمان‌های مردم‌نهاد دریافت کنند.


چهارمین همایش مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها با محوریت «تجارب عملی در جامعه مدنی» 25 بهمن 1395 و به مناسبت روز جهانی سرطان کودک با حمایت مالی و تخصصی اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران و حمایت علمی دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه صنعتی شریف و مؤسسه آموزش عالی ایرانیان (IBS) در این مؤسسه برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته