دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 دی 1395 - 14:57

کارگروه پژوهشگران بدون‌مرز باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان راه‌اندازی می‌شود/ زارع: اطلس شیمی‌دانان ایران تهیه شود

ششمین جلسه کمیته شیمی‌دانان ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با حضور دکتر کریم زارع، ریاست باشگاه برگزار شد.
کد خبر : 151703

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، این جلسه با ریاست کریم زارع، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و با حضور دکتر صابر زعیمیان، مدیر عامل و ریاست هیأت مدیره هلدینگ ادب، دکتر مازیار نوعی، دبیر کمیته شیمی‌دانان، دکتر یاشار نراقی، عضو هیات مدیره شرکت دانش‌بنیان اول، دکتر اکبر شهبازی، مدیر پژوهشی باشگاه، دکتر امید مرادی، عضو برجسته شیمی‌دانان باشگاه و مدیر مسئول مجله نانو ساختار در شیمی و جمعی از صاحبان صنایع و صاحب‌نظران رشته شیمی و نانو و مهندسین شیمی عضو این باشگاه برگزار شد.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در این جلسه درباره مجاهدات، کمالات و اندیشه‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (ره) سخنرانی کرد و گفت: «امروز خدمات بسیار مهم، تاثیرگذار و ارزشمندی که حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای دانشگاه آزاد اسلامی و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان انجام دادند بر کسی پوشیده نیست و با توجه به حمایت‌های همیشگی و ارزنده‌ای که آن مرحوم از نخبگان و پژوهشگران داشتند، بر ما واجب است که در همه جلسات از ایشان به نیکی یاد کنیم.»


زارع به بیانات حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناطق نوری، درباره ویژگی‌های برجسته آیت‌الله هاشمی اشاره کرد و گفت: «حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناطق نوری، ریاست دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام خمینی(ره) فرمودند؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نزد مردم عزیز است. هاشمی زنده است، همانطور که امام فرمود هاشمی زنده است تا نهضت زنده است. او هم با روش، منش و صحبتش آموزه‌هایی به ما می‌دهد و هم با فوتش. دیشب فکر می‌کردم از سال 42 با این مرد بزرگ تاریخ معاصر معاشر بودم.»


او از حاضران در جلسه خواست تا در تهیه کتاب اطلس شیمی‌دانان ایران، تشکیل و راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان و تهیه مجلات داخلی و خارجی از شیمی‌دانان ایران و جهان اقدامات اساسی را انجام دهند و گزارش کامل و نهایی آن را نیز در جلسه آینده این کمینه ارائه کنند.


زارع از همه اعضای جلسه خواست تا وحدت را سرلوحه کار خود قرار دهند تا در امور محوله موفق باشند. دبیر هیات امنای باشگاه ادامه داد: «باید نخبگان را جست‌وجو کرد و آنان را برای همکاری با باشگاه هدایت و حمایت کرد و با استفاده از جنبش نرم‌افزاری باید تلاش کنیم تا سیئات را به حسنات و چالش‌ها را به قوت تبدیل کنیم


در ادامه این جلسه دکتر صابر زعیمیان، از از رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان به عنوان یکی از مفاخر کشور یاد کرد و گفت: «ایشان همچنان با تلاش و جدیت به امور باشگاه و نخبگان رسیدگی می‌کنند که جای تقدیر و تشکر دارد.»


زعیمیان از نهایی‌شدن تفاهم‌نامه‌ای با صندوق کارآفرینی امید برای کمک به مخترعان و کارآفرینان عضو باشگاه خبر داد. در ادامه دکتر مازیار نوعی، دبیر کمیته مرکزی شیمی‌دانان باشگاه، گزارشی از عملکرد هسته‌های شیمی باشگاه ارائه کرد. سایر متخصصان و صاحبان صنایع نیز درباره ادامه فعالیت موفقیت‌آمیز کارگروه‌ها اظهارنظر کردند.


در این جلسه مقرر شد کارگروه و هسته مرکزی پژوهشگران بدون‌مرز با دبیری دکتر امید مرادی راه‌اندازی و هر دو هفته یکبار تشکیل جلسه دهند و گزارش کار نیز به ریاست کمیته ارائه شود تا زمینه لازم برای تحقق شهر دانایی و فن‌آوری بین‌المللی محقق شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته