دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 دی 1395 - 14:39

جشنواره گل نرگس در سمنان برگزار می‌شود

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: جشنواره گل نرگس، سی‌ام دی ماه در سمنان برگزار می‌شود.
کد خبر : 151692
به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، حسین خواجه بیدختی افزود: جشنواره گل نرگس با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری سمنان و ایجاد روحیه شادابی و نشاط در مردم، پنج‌شنبه هفته جاری و با حضور معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سالن تئاتر شهر مجتمع فرهنگی، هنری کومش برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 18 سی ام دی ماه در این جشنواره شرکت کنند، گفت: معرفی جایگاه گل نرگس در اشعار حافظ، معرفی نحوه کاشت و تکثیر گل نرگس، اجرای موسیقی سنتی و... از جمله برنامه‌های این جشنواره است.


بیدختی با اشاره به ویژگی‌های گل نرگس سمنان از جمله عطر و بوی متفاوت آن نسبت به گل نرگس سایر مناطق کشور گفت: سمنان به عنوان مهد پرورش گل نرگس کویری باید معرفی شود و همزمان با برپایی این جشنواره می‌توان آداب و رسوم، صنایع دستی و هنرهای سنتی و جاذبه های تاریخی و گردشگری سمنان را معرفی کرد.


وی افزود: این اداره کل در صدد برگزاری این جشنواره در سالهای آینده و قرار دادن آن به عنوان یک رویداد، در تقویم رویدادهای گردشگری کشور است.


مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: نرگس زارهای سمنان از جاذبه‌های طبیعی این شهرستان محسوب می‌شود و فرصت مناسبی برای جذب گردشگر در فصل زمستان است و باید از هر فرصتی برای رونق بخشیدن به صنعت گردشگری استفاده کرد.


بهترین ایام برای مشاهده نرگس‌زارها در سمنان اوایل زمستان تا اواسط این فصل است.


اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان، شهرداری سمنان و سمن‌های گردشگری در برگزاری این جشنواره با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان مشارکت دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته