دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 دی 1395 - 12:50
فرمانده نیروی انتظامی مطرح کرد؛

اهتمام ناجا به ورزش باستانی و زورخانه‌ای در راستای تقویت روح و جسم کارکنان

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه ورزش باستانی و زورخانه‌ای علاوه بر جسم در تقویت بعد معنوی انسان تاثیر گذار است، گفت: نیروی انتظامی با راه اندازی این ورزش به دنبال تقویت روح و جسم کارکنان است.
کد خبر : 151634

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری پلیس، حسین اشتری در مراسم افتتاحیه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی اظهار کرد: ورزش باستانی و زورخانه‌ای ضمن اینکه باعث تقویت جسم و بنیه ورزشکاران می‌شود به تقویت روح و معنویت نیز توجه ویژه‌ای دارد.


وی ادامه داد: ورزش باستانی از دیرباز در کشور ما از تقدس خاصی برخوردار بوده زیرا آغازانجام و پایان این ورزش با نام خدا و ائمه اطهار (ع) همراه بوده است.


فرمانده ناجا با بیان اینکه کسانی که پا در گود زورخانه می‌گذارند نه صرفا برای تقویت اندام و جسم بلکه به دنبال تقویت روح خود نیز هستند، گفت: سابقه ورزش باستانی به بیش از 700 سال می‌رسد.


سردار اشتری با اشاره به اینکه تقویت روحیه مردانگی، گذشت و کمک به همنوعان از قدیم در این ورزش همراه بوده است، افزود: در گذشته کسانی که با مشکلی روبه‌رو می‌شدند برای حل مشکل‌شان به زورخانه‌ها می‌رفتند و این نشان از وجود فضایی مملو از معنویت در زورخانه‌ها دارد.


این مقام انتظامی کشور با اشاره به اینکه ورزش باستانی و زورخانه‌ای پیش در آمد ورزش کشتی بوده است، گفت: پهلوانانی همچون جهان پهلوان غلامرضا تختی و پوریای ولی از دسته افرادی بودند که به دلیل داشتن روحیه ورزش کاری و پهلوانی برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کردند.


فرمانده ناجا با بیان اینکه امروز در کوچه و پس کوچه‌های محله‌های قدیمی، زورخانه‌ها همانند یک حسینیه و مسجد هستند، گفت: مردم احساس می‌کنند این زورخانه‌ها به عنوان یک پناهگاه و ملجاء برای آنها است و هیچ ورزش و مکان ورزشی این محبوبیت و ارزش را نزد آنان ندارد.


سردار اشتری گفت: بزرگان ما از جمله مقام معظم رهبری در مناسبت‌های خاص به اهمیت و تقدس این ورزش اشاره کرده‌اند و احترام به پیشکسوتان این ورزش را ضروری دانسته‌اند.


فرمانده ناجا با بیان اینکه کارکنان نیروی انتظامی باید از دو بال توانمندی جسمی و روحی برخوردار باشند، گفت: جوانان به عنوان بالاترین سرمایه کشور باید از امکانات ورزشی مناسب بهره‌مند شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب