دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان مدارس غیردولتی:

مدارس هیات امنایی از دانش‌آموزان بی‌بضاعت نباید هزینه‌ای دریافت کنند

رئیس سازمان مدارس غیردولتی عنوان کرد: مدارس هیات امنایی از دانش آموزان بی‌بضاعت نباید هزینه‌ای دریافت کنند و اگر قرار باشد مبالغی دریافت شود حتما باید با موافقت انجمن اولیا و مربیان و جلسه با اولیای دانش آموزان صورت گیرد.
کد خبر : 151616

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از مهر، مرضیه گرد، رئیس سازمان مدارس غیردولتی امروز در نشست خبری که امروز در ساختمان علاقه مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد درباره تخلفات مالی و دریافت شهریه مدارس هیات امنایی گفت: دریافت هزینه در مدارس هیات امنایی دارای ضابطه مالی است، اگر قرار است مبالغی دریافت شود حتما باید با موافقت انجمن اولیا و مربیان و جلسه با اولیای دانش آموزان صورت گیرد. اگر دانش آموزی بضاعت مالی نداشته باشد نباید از او هزینه‌ای دریافت شود.


وی بیان کرد: مدارسی داشته‌ایم که مبالغ فوق برنامه را افزایش داده بودند اما خدمتی را اضافه نکرده بودند که با آنان برخورد شد و مجوز آنها پس گرفته شد.


گرد گفت: اگر بتوانیم جایگاه قانون شورا که در سال ۷۲ در مجلس شورای اسلامی مصوب شد را به درستی تعریف کنیم بسیاری از مشکلات نظام آموزشی حل می شود.


وی افزود: امروزه هر جا صحبت از مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می‌شود انتظارات از حوزه آموزش و پرورش آغاز می‌شود، این حوزه نیازمند به کارگیری خرد جمعی است.


رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: خوشبختانه بالاترین مقام استانی به عنوان رئیس در شوراهای آموزش و پرورش حضور دارد. اگر بتوانیم مشکلات هر منطقه را به خصوص در عرصه تعلیم و تربیت در همین شوراها مورد بحث قرار دهیم مشکلات حل می شود.


گرد با اشاره به اصلاح قانون شوراها نیز بیان کرد: یک کار سفارشی پژوهشی برای تحلیل و تجزیه قانون شوراها داده‌ایم و به زودی نتایجش اعلام می‌شود و پس از آن به دولت تقدیم خواهیم کرد و به مجلس شورای اسلامی نیز ارسال خواهد شد.


معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: باید سالانه شوراهای آموزش و پرورش ۱۲ جلسه در هر منطقه و استان برگزار کنند. در برخی استان‌ها بیش از این ۱۲ جلسه نیز برگزار می‌شود و فرمانداران، نماینده ائمه جمعه و روسای سازمان‌ها نیز حضور دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته