دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 دی 1395 - 11:52

آمریکا بزرگترین کنسولگری خود را در اربیل می‌سازد

واشنگتن در صدد است یک ساختمان کنسولگری بزرگ به وسعت 200 هزار متر مربع در اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق احداث کند.
کد خبر : 151601

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از فارس، شبکه روداو گزارش کرد: «ساختمان جدید کنسولگری آمریکا هزینه‌ای بالغ بر 600 میلیون دلار خواهد داشت و به وسعت 200 هزار متر مربع در جاده اربیل-شقلاوه احداث خواهد شد.»


طبق این گزارش، آمریکا به‌زودی زمینه را برای بزرگترین مجتمع کنسولی خود در اربیل فراهم می‌کند و این موضوع بر اهمیت راهبردی این منطقه برای واشنگتن تأکید دارد.


بنا به گزارش روداو، این مجتمع اربیل قرار است از سوی چهار آمریکایی و برخی شرکت‌های محلی در بازه زمانی چهار ساله ساخته شود. این ساختمان بزرگتر از دومین ساختمان بزرگ سفارتخانه آمریکا که در ایروان، پایتخت ارمنستان بنا شده است، به نظر می‌رسد.


فلاح مصطفی، رئیس دفتر روابط خارجی دولت اقلیم کردستان عراق در این‌باره گفت: «زمانی که ماتیاس میتمن، کنسول بود ما پروژه ساخت کنسولگری آمریکا در اربیل را امضا کردیم. روابط آمریکا با اقلیم کردستان جدید نیست. آمریکا نقش بسزایی در ساخت شکل امروزی اقلیم کردستان از سال 1991 تاکنون ایفا کرده است.»


آمریکا در ابتدا دفتر دیپلماتیک خود را در فوریه 2007 (بهمن 1385) در اربیل افتتاح کرد و باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در اولین سخنرانی خود درباره پیدایش داعش گفت که اربیل خط قرمز واشنگتن است.


ساختمان کنسولگری آمریکا در اربیل بعد از سفارتخانه آمریکا در بغداد که 420 هزار متر مربع است، بزرگترین ساختمان دیپلماتیک آمریکا به حساب می‌آید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب