دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 دی 1395 - 11:39
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی:

آیت‌الله هاشمی به حضور آزادگان جنگ در مدیریت‌ها تاکید داشت/ بهترین خاطره رئیس دولت سازندگی، آزادی اسرا بود

دکتر علیرضا حسنی، دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی در جلسه هیات امنای این استان تاکید کرد که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (ره) آزادی اسرا و آزادگان جنگ را بهترین خاطره و اقدام دولت خود می‌دانست.
کد خبر : 151593

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، از صبح امروز جلسه هیات امنای استان خراسان جنوبی با ریاست دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است. علیرضا حسنی، در این جلسه گفت:‌ «درگذشت فرمانده جنگ را خدمت مردم، به ویژه یار همیشگی ایشان آقای میرزاده تسلیت می‌گویم. زمانی که خدمت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رفته بودم از ایشان پرسیدم در آخرین روزهای ریاست جمهوری خودتان نشستی را با خبرنگاران برگزار کردید، یکی از خبرنگاران از شما درباره بهترین و بدترین خاطره‌‌تان پرسشی را مطرح کرد شما در جواب گفتید آزادی اسرا و آزادگان جنگ در دولتم یکی از بهترین خاطره‌هایم است. من از ایشان پرسیدم آیا بعد از گذشت این سال‌ها باز هم همان آزادی اسرا بهترین خاطره‌تان است یا خیر؟ در پاسخ به من گفتند بله، هنوز هم بهترین خاطره من آزادی آزادگان است.»


حسنی گفت: «بارها مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و آقای میرزاده تاکید داشتند از آزادگان و اسرا در مدیریت‌ها دعوت و استفاده کنیم.»


او به آمار دانشجویان و موسسات آموزش عالی در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت:‌ «خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است که 44 هزار و 422 نفر دانشجو در موسسات آموزش عالی آن تحصیل می‌کنند. از این تعداد، 13 هزار و 70 نفر آنها یعنی 29 درصد، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هستند. دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی 4 هزار و 500 نفر (10 درصد)، دانشجویان وزارت بهداشت 3 هزار و 400 (8 درصد)، دانشجویان وزارت علوم 15 هزار و 617 نفر (35 درصد)، دانشجویان پیام‌نور 5 هزار و 619 نفر (13 درصد) و دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای و غیر‌انتفاعی به ترتیب 4 و 1 درصد از دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات این استان را در خود جای داده‌اند.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی افزود: ‌«از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 931 نفر (7درصد) در مقطع کاردانی، 615 نفر (5درصد) دانشجوی سما، 256 نفر در مقط دکتری (2 درصد)، 5هزار و 719 نفر در مقطع کارشناسی‌ارشد (44درصد) 5هزار و 541 نفر در مقطع کارشناسی (42درصد) تحصیل می‌کنند.»


او درباره آمار دانشجویان تحصیلات تکمیلی هم گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی 5 هزار و 975 دانشجوی تحصیلات تکمیلی دارد که جمعا 46درصد هستند و آمار فارغ‌التحصیل‌ها از ابتدا تاکنون 44هزار نفر است که فقط امسال هزار و 369 نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.»


حسنی به وضعیت جذب اعضای هیات علمی هم اشاره کرد و گفت:‌ «در سال 92 هیچ جذبی نداشته‌ایم. اما از سال 93 تا 95 به ترتیب 7، 13 و 8 نفر به اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی اضافه شده‌اند و پیش‌بینی ما این است که در سال 96، 19 عضو هیات علمی جدید جذب شوند.»


او درباره آمار مقالات ISI دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی این استان، افزود: «از سال 92 تا 93، 98 نفر، در سال 94، 54 نفر، در سال 95، 52 نفر در ISI مقاله داشته‌اند و پیش‌بینی ما از سال 96 درباره ارسال مقالات این است که 60 نفر مقاله داشته باشند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته