دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 دی 1395 - 10:58

احتمال برگزاری رفراندوم در مصر

برخی منابع اعلام کردند پارلمان مصر قصد دارد توافق میان مصر و عربستان درباره دو جزیره تیران و صنافیر را به رافراندوم بگذارد.
کد خبر : 151588

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری الخلیج الجدید، منابع پارلمانی مصر اعلام کردند که این رویکرد وجود دارد تا توافق ترسیم مرزهای دریایی میان مصر و عربستان به رفراندوم گذاشته شود.


این منابع افزودند: «علی عبدالعال، رئیس پارلمان وعده داده است بلافاصله بعد از مطرح شدن چنین طرحی در پارلمان، آن را به رای بگذارد. این طرح با استقبال برخی از نمایندگان مواجه شده است.»


دادگاه عالی اداری مصر امروز روز گذشته (دوشنبه) درخواست دولت از دادگاه اداری درباره تجدیدنظر در حکمش درباره واگذار نکردن دو جزیره تیران و صنافیر و توافق ترسیم مرزهای دریایی میان مصر و عربستان را رد و اعلام کرد حق حاکمیت مصر بر دو جزیره تیران و صنافیر واقع در شمال دریای سرخ همچنان محفوظ است.


مصر و عربستان سال گذشته توافقی درباره ترسیم مرزهای دریایی میان دو کشور امضاء کرده بودند که طبق این توافق، دو جزیره تیران و صنافیر تحت حاکمیت عربستان قرار می‌گرفت.


تاکنون دولت مصر نسبت به صدور این حکم بیانیه رسمی صادر نکرده است.


پیشتر دولت مصر علاوه بر اعلام مخالفت با برگزاری رفراندوم درباره توافق میان مصر و عربستان، چندین نفر از فعالان مصری را در این زمینه بازداشت کرده بود که با مخالفت و تظاهرات مردم مصر همراه شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته