دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 دی 1395 - 16:05
مولاوردی در دیدار با نماینده نخست وزیر لهستان در همکاری های بین‌المللی:

توسعه همکاری تهران - ورشو در حوزه زنان

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بر اساس پیش‌بینی ما در پنج سال آینده در همه حوزه‌ها از جمله مدیریت، خانواده، بازار کار شاهد بهتر شدن شرایط در زمینه دسترسی عادلانه زنان و مردان به فرصت‌ها خواهیم بود.
کد خبر : 151453

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، شهیندخت مولاوردی در دیدار آنا ماریا آندرس، وزیر همکاری‌های بین المللی دفتر نخست وزیری لهستان با اشاره به گشایش دفتر تجاری لهستان در جمهوری اسلامی ایران افزود: باید در ترکیب هیات‌های تجاری به زنان توجه بیشتری شود و بانوان دو کشور حضور فعالانه‌تر در روند تبادل تجربیات در امور بازرگانی، تجاری، هنری، فرهنگی و سایر بخش‌ها داشته باشند.


معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به برنامه‌ها و شعارهای انتخاباتی دکتر روحانی مبنی بر دسترسی به فرصت‌های برابر در کشور اشاره و تصریح کرد: تلاش شد با اعمال رویکرد عدالت جنسیتی و افزایش تصویب قوانین مرتبط در برنامه ششم توسعه توسط مجلس شورای اسلامی در ۵ ساله آینده و در همه حوزه‌های مدیریتی، بازار کار و خانواده، دسترسی عادلانه به منابع و فرصت‌ها پیش آید.


مولاوردی با اشاره به روند تاریخی تاسیس معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در دولت سازندگی و همچنین بالاترین تعداد نماینده زن در مجلس دهم شورای اسلامی به نسبت ادوار گذشته، اظهار کرد: اکنون در جمهوری اسلامی ایران شاهد تصویب بیشترین قوانین به نفع زنان کشور و همچنین حضور چشمگیر و فعال بانوان ایرانی در عرصه‌های دانشگاهی، تصمیم سازی، تصمیم گیری، مدیریتی، تجارت، کارآفرینی، هنری و فرهنگی هستیم.


وزیر همکاری‌های بین المللی دفتر نخست وزیری لهستان نیز در این دیدار بر گسترش همکاری‌های دو کشور در همه عرصه‌ها به‌ویژه زنان تاکید کرد و گفت: تبادل تجربیات بین دو کشور بسیار حائز اهمیت است. ماریا آندرس با اشاره به عدم تعادل بین حقوق و همچنین دستمزد زنان و مردان در سراسر دنیا ابراز امیدواری کرد، با ارتقای همکاری بین دو کشور و در مجامع بین المللی به سمت رفع این مشکلات حرکت شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته