دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 دی 1395 - 11:59
درگفت‌وگو با آنا؛

سرمربی تیم ملی بسکتبال: اولویت من شایسته‌سالاری است/ تنها 3 هفته در کنار شهرداری تبریز نیستم

سرمربی تیم شهرداری تبریز گفت: قصد تغییری در تیم ملی ندارم و با همین اعضای کادرفنی و بازیکنان و اضافه کردن چند بازیکن جوان و آینده‌دار به مصاف حریفان خود در رقابت‌های غرب آسیا خواهیم رفت.
کد خبر : 151355

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، پس از شوک ناگهانی درک بائرمن به تیم ملی بسکتبال، مسئولان فدراسیون تصمیم گرفتند تا با مهران شاهین‌طبع به توافق برسند و هدایت ملی‌پوشان بسکتبال را به او بسپارند اما این مربی اعلام کرد به‌خاطر درگیری تیم پتروشیمی بندرامام در رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال نمی‌تواند هدایت تیم ملی را بپذیرد. این موضوع باعث شد تا مسئولان فدراسیون سراغ گزینه‌های دیگر بروند و در نهایت با مهران حاتمی سرمربی تیم شهرداری تبریز به توافق رسیدند.


حاتمی در خصوص حضور خود در تیم ملی بسکتبال به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «با غیبت غیرقابل تصور درک بائرمن که به نوعی همه را با این تصمیم غیرمنطقی‌اش متعجب کرد،‌ من که یکی از کاندیداهای هدایت تیم ملی بودم پس از مذاکره‌ای که با مسئولان فدراسیون داشتم پذیرفتم که مدیریت کادرفنی تیم ملی را قبول کنم. البته هر کس دیگری هم بود در چنین شرایطی اجازه نمی داد تیم ملی کشورش تنها بماند و قسمت من این است که الان در تیم ملی باشم.»


سرمربی جدید تیم ملی افزود: «ما نزدیک به یک هفته دیگر باید در رقابت‌های غرب آسیا حضور پیدا کنیم. رقابت‌هایی که باید در آن موفق شویم و مقام خوب بیاوریم تا مجوز حضور در رقابت‌های کاپ آسیا را کسب کنیم و سپس در آن رقابت‌ها به دنبال حضور در جام‌جهانی باشیم. ما باید تلاش کنیم که در میان 5 سهمیه اول آسیا باشیم و باید در این راه موفق شویم.»


او خاطرنشان کرد:‌ «قصد ایجاد تغییری در تیم ملی ندارم و با همین اعضای کادرفنی و بازیکنان و اضافه کردن چند بازیکن جوان و آینده‌دار به مصاف حریفان خود در رقابت‌های غرب آسیا خواهیم رفت. برای دیگر رقابت‌ها باید برنامه‌ریزی جدی‌تری صورت بگیرد و بتوانیم شایسته‌ترین‌ها را به تیم ملی دعوت کنیم.»


حاتمی در مورد اینکه پتانسیل فعلی ملی‌پوشان بسکتبال را چگونه می‌بیند، اظهار داشت: «ما باید در رقابت‌های غرب آسیا موفق شویم و با موجودیت فعلی این توانایی را می‌بینم که بتوانیم در غرب آسیا به نتیجه خوبی برسیم. البته نباید فراموش کنیم که یک نفر می‌آید و یک برنامه چندساله می‌دهد و سپس خیلی ناگهانی غیبش می‌زند. با این حال ما تلاش می‌کنیم تا با ریکاوری خوبی که انجام می‌دهیم مانع صدمه خوردن تیم ملی شویم و نتایج خوبی بگیریم.»


سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال درباره بازگشت صمد نیکخواه بهرامی و مهدی کامرانی به تیم ملی بسکتبال و اینکه فدراسیون اعتقاد زیادی به جوانگرایی دارد، عنوان کرد: «اگر من بعد از رقابت‌های غرب آسیا در تیم ملی ماندنی شدم،‌ نظر قلبی‌ام این است که صرف‌نظر از هر اتفاق و تصمیمی که گرفته شده، برترین‌ها در تیم ملی حضور داشته باشند. اولویت من شایسته‌سالاری است و امیدوارم که مشکلی برای حضور بهترین‌های بسکتبال ایران در تیم ملی وجود نداشته باشد.»


حاتمی در مورد اینکه تکلیف تیم شهرداری تبریز در لیگ بسکتبال با حضور او در تیم ملی چه می‌شود، تصریح کرد: «من به مدت سه هفته در خدمت تیم ملی هستم و پس از آن تا پایان رقابت‌های لیگ برتر برنامه‌ای برای تیم ملی نداریم. برای همین مشکل خاصی وجود ندارد و در این سه هفته هم با برنامه‌ریزی مناسب کاری می کنیم که تداخلی ایجاد نشود و تیم شهرداری هم مشکلی نداشته باشد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته