دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

صحبت‌های دبیر جشنواره در حاشیه‌ کنسرت کیان پورتراب/ توضیحاتی در مورد لغو کنسرت دولتمند خالف

دبیر سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر در حاشیه کنسرت کیان پورتراب که شب گذشته 26 دی ماه در برج آزادی برگزار شد، درباره لغو کنسرت دولتمند خالف توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر : 151343

به گزارش گروه فرهنگی آنا از ستاد خبری سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر، حمیدرضا نوربخش پس از تماشای کنسرت مشترک کیان پورتراب و آرش ملاکریمی در سالن برج آزادی گفت: اجرایی که دیدم اجرای خوبی بود. هنوز موفق نشده‌ام که اجرای بخش‌های دیگر جشنواره را ببینم و امیدوارم که این اتفاق در روزهای آتی بیفتد. حضور گروه‌های تلفیقی و مخاطبان آن‌ها در جشنواره فجر جای تقدیر دارد. به نظرم این یک جریان دو سویه‌ای است که جشنواره موسیقی فجر هم می‌تواند به این جریان کمک کند و باعث شود این ژانر موسیقی به بالندگی و تعالی برسد.


مدیر سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر درباره بخش تلفیقی جشنواره بیان کرد: این ژانر موسیقی به تازگی در بین یک سری از هنرمندان و موسیقیدان‌های جوان شروع شده که می‌تواند به بلوغ و بالندگی برسد. ما گروه‌های تلفیقی را به این قصد به جشنواره دعوت کرده‌ایم که بتوانیم به رشد متناسب و تعالی آن کمک کنیم. به هر حال ژانر تلفیقی طرفداران خاص خودش را دارد و بسیاری از مباحث روز اجتماع می‌تواند در این موسیقی جریان داشته باشد.


نوربخش در پاسخ به سؤالی در ارتباط با لغو کنسرت دولتمند خالف، خواننده تاجیکی در جشنواره فجر گفت: استاد دولتمند خالف در جریان آماده شدن برای ویزای ورود به ایران، برادرشان را از دست دادند که این اتفاق یک تألم و تأسف روحی برای ایشان داشت که متأسفانه تأثیر بدش را روی حال جسمانی خود استاد دولتمند هم گذاشت. ایشان هیچ‌وقت حرف از لغو اجرا نزدند و حتی ویزای‌شان را هم گرفتند ولی متأسفانه سکته بر ایشان عارض شد و نتوانستند به ایران بیایند.


وی در خصوص وضعیت جسمانی دولتمند خالف تصریح کرد: در تاجیکستان کنسول‌گری و سفارت جمهوری اسلامی ایران جویای حال ایشان هستند و ما هم با ایشان در تماس هستیم. من دو سه مرتبه خودم پیگیر حال‌شان شدم. ایشان تا به امروز در یک بیمارستان دولتی تاجیکستان بستری بودند و امروز به یک بیمارستان خصوصی منتقل شدند.


رئیس جشنواره موسیقی فجر درباره پدیده کنسرت آنلاین در جشنواره فجر توضیح داد: جریان کنسرت‌های آنلاین یک جریان نوپا است. هر چقدر که تکنولوژی پیش می‌رود و رشد می‌کند، باید در بستر فعالیت‌های فرهنگی هم قرار بگیرد. مخاطبینی که می‌توانند به برنامه‌های جشنواره بیایند، مخاطبین محدودی هستند و عمدتاً از اهالی شهر تهرانند. از آن‌جایی که مخاطبین موسیقی و جشنواره فجر خیلی گسترده هستند، لازم بود که بستری آماده شود تا مخاطبان بیشتری بتوانند برنامه‌های این جشنواره را تماشا کنند.


وی در ادامه افزود: متأسفانه هزینه‌ کنسرت‌های موسیقی هزینه‌ خیلی گرانی است، بنابراین ما سعی کردیم امکانی را فراهم کنیم که مخاطبان موسیقی در شهرستان‌ها و حتی مخاطبان تهرانی بتوانند کنسرت مورد علاقه‌شان را با هزینه کمتری در خانه‌های‌شان تماشا کنند.


نوربخش در پایان به بازخورد اجرای کنسرت آنلاین در سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر اشاره کرد و توضیح داد: از کنسرت آنلاین سی و دومین جشنواره موسیقی فجر خیلی خوب استقبال شده است. ما در تلاش هستیم که این فضا را در کل کشور به خصوص در شهرهای دورافتاده و نقاط محروم به وجود بیاوریم تا آن‌ها هم بتوانند از بسته فرهنگی کنسرت استفاده کنند چرا که به نظرمان علاقه‌مندان واقعی و جدی‌ترین مخاطبان موسیقی همان ساکنان مناطق دور افتاده و محروم کشور هستند. به هر حال امیدواریم که امکانات‌مان بیشتر شود و مخاطبان گسترده‌تری بتوانند برنامه‌های کنسرت را تماشا کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب