دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1394 - 15:54

برگزاری کنگره بین‌المللی علامه آیت‌الله حائری مازندرانی در واحد ساری

نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه آزاد در شمال کشور از برگزاری کنگره بین المللی علامه حائری مازندرانی به عنوان یکی از مفاخر و طرح های ماندگار به میزبانی واحد ساری خبر داد.
کد خبر : 15129

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر احمد شاهورانی در نشست هماهنگی این کنگره گفت: یکی از مسائل و مشکلات مهم روز جامعه مسئله افراط و تفریط است که باید یکی از اهداف ما مصون نگه داشتن دانشگاه از این افراط و تفریط‌‌ها باشد.


نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: مقابل این موضوع مسئله تعقل، تدبر و اندیشه است و در دانشگاه انتظار داریم برنامه برای رشد تعقل تدبر و تفکر باشد و برنامه‌هایی که انجام می‌گیرد باید در همین راستا باشد.


شاهورانی مساله دیگر و مهم در جامعه را قانون گریزی و عدم قانون پذیری عنوان کرد و افزود: آنچه که جامعه را حفظ نگه می‌دارد قانونگرایی افراد جامعه است که باید در دانشگاه آموزش به قانون پذیری و احترام به قانون مورد توجه قرارگیرد.


وی با بیان اینکه فرهنگ اسلامی در قانون اساسی ما متجلی است گفت: فعالیت آموزشی و فرهنگی در دانشگاه‌ها باید بگونه‌ای باشد که دانشجویان قانون پذیر و متعهد تربیت شوند.


این مسئول با بیان اینکه دانشگاه باید محل اظهار نظر و تبادل افکار باشد افزود: کرسی‌های آزاد اندیشی که مقام معظم رهبری چندین سال قبل مطرح کردند راهی برای طرح ایده‌ها و افکار دانشجویان است که بخش مهمی از فعالیتهای فرهنگی باید در این جهت باشد.


شاهورانی ملاک درجه بندی انسان‌ها را صفات ولایی و خدایی عنوان کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر شرط ولایت است و ولایت وسلیه‌ای برای درجه بندی انسان‌ها که مسئولان فرهنگی باید به این موضوع دقت داشته باشند.


وی یکی از ویژگی های استان مازندران را وجود علما و بزرگان علمی و دینی عنوان کرد و افزود: برخی از این علما ناشناخته مانده‌اند مانند مرحوم آیت الله علامه حائری مازندرانی که یکی از علمای بزرگ دینی است و بیش از ۵۰۰ جلد تالیف دارد که گنجینه ارزشمندی است و در آینده نزدیک با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری اولین کنگره بین المللی علامه حائری مازندرانی در این واحد برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: کنگره
ارسال نظر
هلدینگ شایسته