دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 دی 1395 - 10:40
درگفت‌وگو با آنا؛‌

کارخانه: توجهی به انتقادات غیرکارشناسانه ندارم/ فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم ملی زیاد سخت‌گیری نکند

سرمربی بانک سرمایه گفت: فدراسیون با بهترین گزینه‌ای که مدنظر دارد برای هدایت تیم ملی والیبال به توافق برسد.
کد خبر : 151261

مصطفی کارخانه درباره پیروزی تیمش مقابل هاوش گنبد در لیگ والیبال به خبرنگار ورزشی آنا،‌ گفت: «ما در یک بازی سخت و دشوار به پیروزی رسیدیم. اینکه پیروزی ما در 3 ست متوالی رقم خورد نمی‌تواند دلیل بر ضعف تیم حریف و قدرت بیش از حد ما باشد. برخلاف انتظاری که همه دارند، ما در یک جدال خیلی سخت برنده شدیم و آنهایی که بازی را دیده‌اند با من موافقند که گنبدی‌ها نمایش بسیار خوبی داشتند و حداکثر تلاششان را کردند تا برنده از زمین خارج شود که این موضوع خیلی به ما فشار آورد.»


وی در خصوص فاصله زیادی که تیم‌های بانک سرمایه و پیکان با دیگر تیم‌‌های لیگ برتر والیبال ایجاد کرده‌اند، گفت: «به طور حتم در هر تورنمنتی، تیم‌هایی که با برنامه‌تر هستند و به درستی هم برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند،‌ موفق‌تر هستند. ما هم با توجه به اینکه باید در بیش از یک جام حضور داشته باشیم از همان ابتدای فصل تلاش کردیم تا ابزار لازم را برای رسیدن به اهداف‌مان فراهم کنیم و خوشبختانه تا اینجای کار هم موفق بودیم.»


او درباره برخی انتقادات که به شیوه بازی بانک سرمایه می‌شود و اینکه او در بازی‌های اخیر کمتر به ملی‌پوشان خود میدان داده است، بیان کرد: «من ترجیح می دهم که کار خودم را انجام دهم و توجهی به حرف‌ها و انتقادات غیرکارشناسانه نداشته باشم. قرار نیست من تیمم را به گونه‌ای ارنج کنم که دیگران دوست دارند و به شیوه‌ای بازی کنیم که مورد پسند دیگران است. حضور ما در صدرجدول نشان‌دهنده آن است که کارمان را تا به امروز درست انجام داده‌ایم.»


سرمربی بانک سرمایه یادآور شد: «وقتی که حضور تیم ما در پلی‌آف قطعی شده و بعد از این هر نتیجه‌ای که بگیریم بازهم در پلی‌آف حضور داریم باید با ایجاد تنوع در ترکیب تیمم فضایی فراهم کنم که تیم بانک سرمایه را به اهدافی که مدنظر داریم، نزدیکتر شود. من باید به ملی‌پوشان تیم استراحت دهم و به بازیکنان جوان بیشتر بازی دهم تا آنها در جریان بازی ها و در فرم بازی قرار بگیرند. با این کار به ملی‌پوشان هم این فرصت را می‌دهم تا از خستگی بیش از حدی که رقابت‌ها دارد، خارج شوند و برای دیدارهای حساس پلی‌آف آماده باشند. ضمن اینکه ذخیره‌های تیم هم با انگیزه‌تر می‌شوند و اگر ملی‌پوشی در روز مسابقات آماده نبود، ما جانشین خوبی برای او داریم.»


کارخانه درباره انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال عنوان کرد: «فدراسیون باید هرچه زودتر تصمیم خودش را در این مورد بگیرد. به اعتقاد من فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم ملی زیاد سخت گیری نکندتا تکلیف سرمربی تیم ملی هر چه زود تر مشخص شود. چیزی تا شروع رقابت‌های پلی‌آف لیگ باقی نمانده و کسی که قرار است هدایت تیم ملی والیبال را برعهده بگیرد نیاز به این دارد که بازی‌ها را از نزدیک ببیند تا برترین‌ها را انتخاب کند. در هر صورت یک مربی ملی نیاز به اشراف کامل نسبت به شرایط بازی های لیگ دارد و برای همین فدراسیون باید گزینه نهایی خود را انتخاب کند.»


او خاطرنشان کرد: «به نظر من انتخاب مربیان اروپای غربی خیلی بیشتر می‌تواند به تیم ملی والیبال کمک کند چون آنها با سبک بازی ملی‌پوشان ایران آشنایی خوبی دارند و می‌توانند ایده‌های خود را راحت‌تر با شاگردانش مطرح کند. با این حال امیدوارم که فدراسیون با بهترین گزینه‌ای که مدنظر دارد برای هدایت تیم ملی به توافق برسد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب