دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 دی 1395 - 10:12

کنفرانس پاریس با تاکید بر راه‌حل دو دولتی پایان یافت

در حالی روز گذشته (یکشنبه) کنفرانس پاریس به کار خود پایان داد که وزیر امور خارجه بریتانیا که برای شرکت در این کنفرانس به فرانسه رفته بود، بیانیه پایانی را امضاء نکرد.
کد خبر : 151241

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری القبس، نمایندگان 70 کشور جهان و پنج نهاد بین‌المللی روز گذشته (یکشنبه) در پایان کنفرانس پاریس مجددا بر پایبندی به راه‌حل دو دولتی تاکید کردند و گفتند که هیچ گام یک‌جانبه‌ای از سوی اسرائیل یا فلسطینیان را به‌ویژه درباره مرزهای دو طرف یا بیت‌المقدس به رسمیت نمی‌شناسند.


شرکت‌کنندگان در این کنفرانس از فلسطینیان و اسرائیل خواستند تا خود را ملزم به راه‌حل دو دولتی بدانند و از هرگونه اقدامات یک‌جانبه خارج از نتیجه مذاکرات خودداری کنند. آن‌ها تاکید کردند چنین گام‌هایی از سوی شرکت کنندگان در کنفرانس پاریس تایید نخواهد شد.


ژان مارک آیرو، وزیر امور خارجه فرانسه در پایان کنفرانس پاریس گفت: «هر راه‌حل برای پایان درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطینیان باید مطابق با مرزهای سال 1967 و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد باشد.»


این در حالی است که به گزارش پایگاه خبری العالم، وزارت امور خارجه بریتانیا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور درباره مفاد بیانیه کنفرانس پاریس ملاحظاتی داشته‌ و آن را در راستای سخت‌تر شدن اوضاع ارزیابی کرده است.


در بیانیه بریتانیا آمده است: «ما درباره کنفرانسی بین‌المللی که قصد داشت میان طرفینی که در آن شرکت نکرده بودند، صلح ایجاد کند، ملاحظات خاصی داریم.»


این بیانیه می‌افزاید:‌ «این کنفرانس بر خلاف خواسته اسرائیلی‌ها و درست چند روز پیش از انتقال قدرت به رئیس‌جمهوری جدید آمریکا برگزار شد حال آنکه آمریکا، ضمانت‌کننده هرگونه توافقی (میان اسرائیل و فلسطین) است.»


کنفرانس پاریس روز گذشته (یکشنبه) با شرکت نمایندگان 70 کشور و با هدف یافتن راهی برای احیای روند سازش برگزار شد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته