دانشگاه تربیت مدرس مدیون آیتالله هاشمی رفسنجانی است/مدیران جمهوری اسلامی تفکر و نوآوری آیتالله را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، در ابتدای این نشست، محمدتقی احمدی، ریاست دانشگاه با تسلیت درگذشت آیتالله هاشمی رفسنجانی گفت: «این بزرگمرد در سالگرد قتل میزرا تقیخان امیرکبیر که قهرمان مورد علاقه ایشان بود و در شب وفات حضرت معصومه (س) دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت که از خداوند متعال علو درجات را برای ایشان خواستاریم.»
احمدی گفت: «ایشان فردی مبارز، مصلح، نوآور و مرد متفکر در فرازها و تنگناهای تاریخی کشور بود و یار بسیار موثر امام راحل و رهبری در دشواریهای انقلاب بود. دانشگاه تربیت مدرس نیز مدیون کمکها و زحمات آیتالله هاشمی رفسنجانی است و به گفته مسئولان و بنیانگذاران دانشگاه، نام دانشگاه تربیتمدرس را ایشان پیشنهاد دادند و افق بلندمدت و بلندپروازانهای را برای انقلاب ترسیم کردند.»
او افزود: «ایشان همواره با هوشمندی در مراحل مختلف انقلاب، پیشنهادها و افکار خوبی را براساس تحلیل و نوآوری و تفکر خلاق ارائه میکرد و نسل جدید بزرگان و مدیران در جمهوری اسلامی باید این نوع تفکر و نوآوری را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.»
رئیس دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: «راهاندازی سامانه بازدید مجازی دانشگاه، انتخاب کتاب عضو هیأت علمی دانشکده علوم انسانی دانشگاه در ششمین جشنواره کتاب دین، انتخاب رئیس کمیته اخلاق پزشکی دانشگاه، کسب مقام دوم مسابقات شبیهسازی دیوان بینالمللی کیفری دانشجویان گروه حقوق بینالملل و انجام طرح غربالگری دانشگاهیان اخبار خوبی بود که در دو هفته گذشته از دانشگاه تربیت مدرس انتشار یافت.»
قول مساعد رئیس دانشگاه تربیت مدرس درباره نحوه پرداخت هزینههای دروس جبرانی دانشجویان
احمدی درباره اعتراضات دانشجویی و هزینههای مربوط به درسهای مردودی و جبرانی به ویژه برای دانشجویانی که تغییر رشته میدهند گفت: «براساس آئیننامه وزارت علوم که در سال 94 ابلاغ شد، دانشجویان باید تعرفههای مربوط به دروس مردودی و جبرانی را بپردازند و ما در هیات امنای دانشگاه این تعرفه را به نصف کاهش دادهایم و برخی دانشجویان به دلیل اینکه اطلاعرسانی مناسبی از قبل برای آنان صورت نگرفته بود، نسبت به این موضوع اعتراض کردند. اما در نشستی که با حضور معاون آموزشی دانشگاه برگزار شد، در زمینه انعطافپذیری و زمانبندی پرداخت این هزینهها، قول مساعدت داده شده است.»
او از مدیران گروهها خواست تا دروس جبرانی را در صورت ضرورت به دانشجویان ارائه دهند تا دانشجویان این هزینهها را پرداخت نکنند.
احمدی به بحث ارزیابی دانشکدهها و مراکز تحقیقاتی هم اشاره کرد و گفت: «بحث ارزیابی دانشکدهها و مراکز تحقیقاتی با دقت بالاتری انجام شده است و باعث شده تا بسیاری از دانشکدهها و مراکز تحقیقاتی، دانشکدههای موفق را الگوی خود قرار بدهند و از تجربیات موفق آنها استفاده کنند.»
رئیس دانشگاه تربیت مدرس به طرح راهبردی این دانشگاه هم اشاره کرد و افزود: «مدیر پروژه طرح تحول راهبردی پیشنهاد کرده است بعضی از روالهای کلیدی و مهم پیشبینیشده در طرح راهبردی به صورت ماموریت فراگیر در کل دانشگاه در اختیار دانشکدههای خاصی گذاشته شود و دانشکدههایی که تمایل دارند رهبری، تدوین و راهاندازی روالهای مهم، طرح تحول راهبردی را بپذیرند و در این زمینه مشارکت کنند.»
در پایان این نشست، اعضای شورا مسائل مختلفی را از قبیل طرح غربالگری اعضای هیات علمی، برخی از شاخصهای نادرست در فرمهای مصاحبه دوره دکتری، بایدها و نبایدهای تحصیل رایگان و مولفههای آن، کمیته اخلاق پزشکی در دانشگاه و ... مطرح کردند.
انتهای پیام/