دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1394 - 15:35

۹۰ درصد پروژه‌های مسکن مهر امسال به پایان می‌رسند

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اعلام اینکه بیش از ۹۰ درصد پروژه‌های مسکن مهر در سال جاری به پایان می‌رسند،‌ گفت: افتتاح ۱۰ درصد باقی مانده به سال آینده موکول می‌شود.
کد خبر : 15096

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، احمد اصغری مهرآبادی در نشست امروز خود با خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای شروع طرح مسکن مهر برای دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد تنظیم قرارداد شده است، گفت: از این میزان یک میلیون و ۷۴۵ هزار واحد به اتمام رسیده‌اند.


او با بیان اینکه از یک میلیون و ۷۴۵ هزار واحد به اتمام رسیده و در سراسر کشور یک میلیون و ۴۸۰هزار واحد افتتاح شده است، تصریح کرد: باقی نیز تا پایان خرداد ماه امسال به بهره برداری می‌رسند. به گفته او، ۳۲ درصد کل افتتاح‌های پروژه مسکن مهر در دولت یازدهم بوده‌است.


قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: از مجموع پروژه‌های به اتمام‌رسیده مسکن مهر ۴۷۰ هزار واحد مربوط به دولت یازدهم و یک میلیون و ۱۰ هزار واحد مربوط به دولت نهم و دهم است. همچنین از ۹۰۰ هزار واحد خود مالک ۷۵۰ هزار واحد معادل ۵۱ درصد افتتاح‌ها به اتمام رسیده‌اند.


مهرآبادی با تاکید بر اینکه ۴۹ درصد افتتاحیه‌ها هم مربوط به تعاونی‌ها و سه‌جانبه بوده‌ است، ادامه داد: از اواخر سال ۹۱ روند تکمیل پروژه‌های مسکن مهر در کشور با افت مواجه شد به طوری که در شهریور سال ۹۲ پایین‌ترین حد اتمام پروژه‌ها را شاهد بودیم.


قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اضافه کرد: حدود ۳۳۱ هزار واحد مسکن مهر در آبان سال ۹۲ کاملا متوقف شده بود که با هماهنگی‌های صورت‌گرفته از سوی وزیر راه این پروژه‌ها دوباره فعال شدند.


وی با تاکید بر اینکه مسکن مهر را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم، عنوان کرد: از هفته آینده تا پایان خرداد ماه افتتاح‌ها را خواهیم داشت و امسال نیز ۴۵۰ هزار واحد فروش اقساطی پیش‌بینی می‌کنیم.








برای جبران کسری بودجه در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، زمینی به ارزش هزار میلیارد تومان شناسایی شده تا از محل فروش این اراضی اعتبارات پروژه جبران شود و مردم مبالغی بیش از قرارداد پرداخت نکنند

مهرآبادی تاکید کرد: از یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد فروش اقساطی مسکن مهر در کشور ۶۰۰ هزار واحد معادل ۴۲ درصد مربوط به دولت یازدهم، ۶۹ درصد دردولت نهم و دهم بوده است. همچنین سه هزارو ۸۱۴ میلیارد تومان وصول اقساط مربوط به دولت یازدهم و یک هزارو ۶۸۱ میلیارد تومان مربوط به دولت نهم و دهم است.


وی گفت: از یک میلیون و ۲۷ هزارو ۲۳۷ واحدی که سند اعیانی آنها صادر شده، ۳۳ درصد به دولت یازدهم است.


مهرآبادی همچنین درباره افزایش سقف وام مسکن مهر از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان گفت: ما تا پایان اردیبهشت ماه برای انعقاد قرارداد متمم به سازندگان و تعاونی‌ها مهلت داده‌ایم که در صورت عدم مراجعه آنها به بانک تا پایان مدت مذکور شرکت‌ها و تعاونی‌های دیگری را جایگزین می‌کنیم.


قائم مقام وزیر راه در طرح مسکن مهر ادامه داد: پروژه‌هایی که بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند، مشمول افزایش سقف وام می‌شوند که ما تا کنون ۲۳۳ هزار واحد را برای پرداخت به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم.


وی درباره افزایش میزان دریافتی از خریداران واحدهای مسکن مهر اظهار کرد: به علت افزایش قیمت مصالح ساختمانی و به تبع آن افزایش تمام‌شده واحد‌ها، سه دستورالعمل به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم که پس از دستورالعمل سوم هیچ افزایش قیمتی را قبول نمی‌کنیم.


مهرآبادی تاکید کرد: همچنین برای جبران کسری بودجه در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، زمینی به ارزش هزار میلیارد تومان شناسایی شده تا از محل فروش این اراضی اعتبارات جبران و مردم مبالغی بیش از قرارداد پرداخت نکنند.


وی عنوان کرد: در حال حاضر از ۳۴۰ هزار واحد متوقف در سال‌های ۹۱ و ۹۲ هنوز ۱۰۰ هزار و احد به صورت نیمه فعال هستند که امیدواریم همه این پروژه‌ها تا پایان امسال فعال شوند.


قائم مقام وزیر راه درباره پروژه‌های به اتمام رسیده بدون متقاضی مسکن مهر گفت: ۴۰ هزار واحد به اتمام رسیده مسکن مهر در کشور بدون متقاضی‌اند که استان‌های خوزستان و گیلان بیشترین تعداد از این واحد‌ها را دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته