دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ایران در سوگ یار دیرین امام و رهبری؛ بزرگداشت آیت‌الله هاشمی در شهرهای کشور+ تصاویر/ 8

مجالس بزرگداشت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و بنیانگذار و رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی از روزهای گذشته در مساجد واحدهای دانشگاهی، مساجد جامع، مصلی‌ها، حسینیه‌ها و .... شهرهای کشور به میزبانی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و مشارکت دیگر نهادها و ارگان‌ها برگزار شده و یا در حال برگزاری است. امروز و دیشب نیز شهرهای کشور شاهد برگزاری مراسم هفتم آیت‌الله بود.
کد خبر : 150951

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این مراسم شخصیت‌هایی همچون روسای دانشگاه‌ها، امامان جمعه، مقامات لشکری فرماندار، شهردار، دیگر مسئولان و مدیران استانی و شهری، اقشار مردم و کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی حضور پیدا می‌کنند.


به گزارش آنا، مراسم ترحیم و گرامیداشت یار دیرین امام و رهبری، آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور امامان جمعه، فرمانداران، هیات رئیسه و همکاران واحد سوادکوه، روسای ادارات و اقشار مختلف مردم شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی در مساجد جامع شهرهای پل سفید، زیراب و شیرگاه با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه برگزار شد.


امام جمعه پل سفید در این مراسم گفت: «وی شخصیتی مردمی و انقلابی نستوه بوده که در باب شخصیت و جایگاه وی آیات اعظامی چون آیت الله جوادآملی، آیت الله امامی کاشانی، آیت الله امینی و در راس همه آنها رهبر معظم انقلاب به آن شیوایی و بلاغت از یار دیرین امام و رهبری یاد کردند.


حجت الاسلام قربانی با یادآوری خاطره ترور آیت الله هاشمی به بیان جمله معروف امام راحل پرداخت و افزود: «مرحوم مدرس که به امر رضاخان ترور شد، از بیمارستان پیام داد: «به رضاخان بگویید من زنده هستم. مدرس حالا هم زنده است. مردان تاریخ تا آخر زنده هستند. بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.»


مدیحه سرایی و نوحه خوانی مداح اهل بیت و پذیرایی از عزاداران از دیگر بخش های این مراسم بود. در همین راستا و به مناسبت درگذشت هاشمی مجلس ترحیم در مسجد جامع زیراب و شیرگاه نیز برگزار شد.


امام جمعه موقت زیراب و مسئول امور فرهنگی واحد سوادکوه در مسجد جامع زیراب گفت:«هاشمی هم مجاهد بود هم موسس و یکی از افتخارات آن مرحوم راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی بود که بعنوان شجره طیبه به نام وی ثبت خواهد بود.


حجت الاسلام رضانژاد بیان کرد: «نام هاشمی همچون نام امام (ره)، شهیدان بهشتی، مطهری و رجایی و امثال وی درتارک نظام خواهد درخشید.»


به گزارش آنا، مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی ممسنی و با حضور حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه ممسنی، پیکری فرماندار ممسنی، روسای نهادها و ادارات شهرستان ممسنی، استادان، کارکنان و دانشجویان و با حضور با شکوه و گسترده مردم در مسجد امام سجاد (ع) مصلی شهر نورآباد ممسنی برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد ممسنی با قدردانی و تشکر از حضور گسترده مردم و امام جمعه در این مراسم در سوگ و بزرگداشت هاشمی سخنانی بیان کرد.


دکتر اسماعیل شمس الدینی گفت: «هاشمی در طول انقلاب سعی کرد تمام گروه‌ها را به دور امام و انقلاب جمع و وحدت را حفظ کند و همه را در دامان انقلاب نگه دارد و تاکید وی بر وحدت و تلاششان برای تحقق انقلاب بود و حتی حاضر بود که تمام مشکلات را به جان بخرد اما از از اهداف انقلاب پاپس نمی کشید.»


وی افزود: «مراسم تشییع این بزرگوار نمادی از وحدت و انسجام ملت ماست که تمام سلایق و تفکرات با حضور خود بر این وحدت تاکید کردند.»


حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه موقت ممسنی و رهام پیکری فرماندار ممسنی هم در اهمیت بزرگداشت هاشمی سخنانی بیان کردند و در پایان مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوگ و بزرگداشت هاشمی رفسنجانی و سینه زنی و عزاداری پرداختند.


به گزارش خبرنگار آنا، مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مصلی شهرستان جویبار برگزار شد.


مراسم بزرگداشت هاشمی رفسنجانی با حضور جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در مصلی الغدیر شهرستان جویبار برگزار شد.


در این مراسم دکتر حمیدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار، اعضای هیأت رئیسه، استادان دانشجویان و کارکنان واحد جویبار حضور داشتند.




به گزارش خبرنگار آنا، مراسم ترحیم و بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) با حضور هیات رئیسه، استادان و کارکنان و مسئولان شهری در مسجد واحد تهران شرق برگزار شد.


در این مراسم که شب گذشته پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام امیری امام جمعه قیامدشت آغاز شد، حاج مغیثی مدیر فرهنگی واحد تهران شرق با یادآوری خدمات و فعالیتهای ارزنده وی در انقلاب گفت: «بی شک خدمات و زحمات آیت الله هاشمی در پیروزی انقلاب و پس از آن در مناصب مختلف بر هیچکس پوشیده نیست. وی علیرغم دارابودن نفوذ و قدرت هیچگاه از این عوامل به نفع خود و خانواده خود استفاده نکرد. قانون مداری و حرکت در چارچوب انقلاب، امام و رهبری از ویژگی‌های بارز وی بود.»


امیری امام جمعه قیامدشت نیز با قدردانی و تشکر از دست اندرکاران برگزاری این مراسم، رحلت این عزیز انقلاب را به همه ملت ایران تسلیت گفت و همگان را به پیروی از آرمانهای انقلاب، امام و رهبری معظم که از تاکیدات آن مرحوم بود فراخواند. مداحی اهل بیت عصمت و طهارت پایان بخش مراسم بود.


به گزارش آنا، مدیر روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار از برگزاری مراسمی به‌مناسبت هفتمین روز درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در این دانشگاه خبر داد.


علی‌اکبر شفیعی با توجه به حضور هیات‌رئیسه، اعضای هیات‌علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار و جمعی از اقشار مختلف مردم قدرشناس در این مراسم گفت: «در هفتمین روز درگذشت مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی(ره)؛ رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو مجلس خبرگان رهبری و بنیانگذار مجموعه‌ی بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، جامعه‌ دانشگاهی واحد سبزوار با شرکت در این مراسم گرامیداشت، مقام شامخ آن بزرگمرد تاریخ انقلاب اسلامی و یار و همراه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری گرامی داشتند.»


وی با بیان اینکه مراسم گرامیداشت هفتمین روز درگذشت هاشمی رفسنجانی در مسجد پیامبر اعظم(ص) مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار برگزار شد افزود: «این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، مرثیه‌خوانی و سخنرانی با موضوع بررسی گوشه‌ای از زوایای اخلاقی، پیشینه‌ی تاریخی و مبارزات سیاسی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی(ره) همراه بود.»


به گزارش خبرنگار آنا، مراسم یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی با مشارکت داتشگاه آزاد اسلامی واحد کلیبر برگزار شد.


مراسم یادبودی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کلیبر و با همکاری دفتر امام جمعه و فرمانداری در مسجد جامع شهرستان کلیبر برگزار شد.


در این مراسم هیات رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کلیبر بعنوان میزبان حضور داشتند و خیل عظیم جمعیت و مردم قدرشناس شهرستان کلیبر، برای تسلیت به حضرت ولی عصر و مقام معظم رهبری در این مکان حضور به هم رساندند.



مسجد امام جعفرصادق دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزآباد صبح امروز میزبان دوستداران یار دیرین امام (ره) و مقام معظم رهبری بود.


در این مراسم که به‌مناسبت هفتمین روز ارتحال عالم مجاهد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد، مسئولان، استادان، کارمندان دانشگاه، فرماندار، شهردار و شخصیت‌های سیاسی ادارات و نهادهای دولتی و مردم شهرستان حضور داشتند.


در این مراسم که با برگزاری برنامه‌های مختلف همراه بود حضور قاری برجسته بین‌المللی سیدحسین موسوی بلده و تلاوت آیات نورانی کلام‌الله مجید شوری توصیف ناپذیر به مجلس داده بود.


مدیر فرهنگی اجتماعی واحد شیراز با عرض تسلیت به‌مناسبت ضایعه ارتحال هاشمی به بیان ویژگی‌های فردی و سیاسی وی پرداخت و گفت:«امروز ما درغم یکی از خادمان خدوم و نستوه انقلاب اسلامی عزاداریم.»


حجت‌الاسلام عبدالرسول خسروبیگ افزود: «همه ما هاشمی را به‌عنوان سیاستمدار برجسته می‌شناسیم اما واقعیت این است قبل از اینکه وی سیاستمدار باشد انسانی متعبد و مفسری برجسته بود.»


خسروبیگ ادامه داد: «در منزلت هاشمی همین کفایت میکند که مقام معظم رهبری ابتدای پیام تسلیتشان را با«دریغ» آغاز می‌کنند.»


وی با توجه به آیه 20 سوره مبارکه توبه اظهارکرد:«هاشمی کسی بود که درجهاد در راه خدا ومبارزه با رژیم ستم شاهی تا تحقق پیروزی از جان و مال خود دریغ نکرد و بدرستی که این همان اعظم درج عندالله است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب