دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با پرداخت بدهی معوق خریدار؛

مخابرات خصوصی ماند

فسخ قرارداد مخابرات ایران با پرداخت بدهی خریدار کنسل شد تا شرکت مخابرات ایران همچنان خصوصی باقی بماند.
کد خبر : 150703

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا،‌ حدود یک ماه پیش خبری مبنی بر فسخ قرارداد مخابرات به گوش رسید. سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که خریدار مخابرات نتوانسته اقساط خود را بپردازد و از همین رو این معامله باطل است و این شرکت دوباره به میز واگذاری باز می گردد.


این خبر واکنش های فراوانی در پی داشت. شرکت اعتماد مبین،‌ خریدار سهام بلوکی مخابرات،‌فسخ قرارداد را نقض قانون دانست و از سوی دیگر سازمان خصوصی سازی بر این نکته تاکید کرد بر اساس مفاد قرارداد،‌ اگر یکی از طرفین به تعهدات خود عمل نکند می توان قرارداد را فسخ کرد.


از سوی دیگر وزارت ارتباطات پای خود را از این میدان بیرون کشید و این موضوع را مشکلی بین سازمان خصوصی سازی و مخابرات دانست که با رایزنی در حال حل شدن است.


همینگونه هم شد. در اوایل دیماه اعلام شد که خریدار مخابرات فرصتی 15 روزه خواهد اشت تا در صورت پرداخت بدهی خود همچنان مالک مخابرات باقی بماند. این فرصت هفته گذشته به پایان رسید و اکنون خبرها حکایت از آن دارد که بدهی 440 میلیارد تومانی اعتماد مبین پرداخت شده است.


پروسه خصوصی سازی مخابرات ایران سال آینده به اتمام می رسد هرچند که جنجال واگذاری مخابرات بعد از گذشت حدود 7 سال از وگذاری آن همچنان ادامه دارد. واگذاری که از همان ابتدا با سر و صدا همراه بوده و هست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته