دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

کمالیان: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فردی دلسوز و عملگرا در توسعه کشور شناخته شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: فعالیت‌ها و عملکرد آیت الله هاشمی رفسنجانی باعث شد تا وی به عنوان فردی دلسوز، میهن‌پرست و عملگرا در توسعه اقتصادی اجتماعی کشور شناخته شود.
کد خبر : 150658

دکتر امین‌رضا کمالیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با تسلیت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (ره) به عموم بویژه دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: آیت الله هاشمی با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک پیشگام و کارآفرین وارد عرصه توسعه آموزش عالی شد و با اقدامات خود، تحولات گسترده‌ای در این عرصه صورت داد.


وی ادامه داد: سال 1365 تعداد دانشجویان بومی که در استان سیستان و بلوچستان در حال تحصیل بودند، حدود سه الی 4 درصد بود و امروز در کل دانشگاه‌های استان این رقم به حدود 60 تا 70 درصد رسیده و در دانشگاه آزاد اسلامی به جرات می‌توان گفت که این رقم به 100 درصد رسیده است چراکه در منطقه خاش، دانشجو خاشی و در چابهار، دانشجو چابهاری است.


به گفته کمالیان، حضور آموزش عالی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی در اقصی نقاط کشور و شهرهای مرزی و غیرمرزی منجر به تحولات فرهنگی شد و وقتی تحول فرهنگی صورت بگیرد در پی آن امنیت اقتصادی و اجتماعی شکل می‌گیرد.



رئیس واحد زاهدان اظهار کرد: حضور دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه جنوب شرق کشور باعث شد که شیوه زندگی‌ خانواده‌ها تغییر کند و در هر خانواده تعدادی از افراد به آموزش عالی راه پیدا کنند؛ این اولین گامی بود که از سوی دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت و اکنون آثارش را در خلاقیت‌‌ها و پیشگامی جوانان در حوزه صنعت می‌بینیم.


کمالیان ادامه داد: امروز نمایشگاه‌هایی که در استان و کشور تشکیل می شود بخش عمده‌ای از آثار جوانانی است که تا دیروز جایی برای تحصیلات عالی نداشتند و این موفقیت‌ها برای دانشگاه آزاد مثال‌زدنی است و باعث شد آیت الله هاشمی به عنوان فردی دلسوز، میهن پرست و عملگرا برای توسعه اقتصادی اجتماعی کشور شناخته شود.


وی در توصیه‌ای به دانشگاهیان در ادامه دادن راه آیت الله هاشمی خاطرنشان کرد: آنچه را که دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کرد، انسجام و وحدت بود و آنچه که رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی خواهان آن بود، همبستگی ملی بود که خوشبختانه این همبستگی عینیت پیدا کرده و وجود دارد؛ وظیفه داریم این همبستگی را ادامه بدهیم، مجموعه دانشگاهیان باید به دور از هر گونه اختلاف و با هدفی مشترک در راستای اهداف دانشگاه آزاد اسلامی گام برداریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته