دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 دی 1395 - 14:46

اعلام آمادگی روسیه برای میزبانی از نشست اسرائیل و فلسطین

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو همچنان آمادگی دارد زمینه‌های برگزاری نشست میان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نخست‌وزیر اسرائیل را فراهم کند.
کد خبر : 150565

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه المنار، سرگئی لاوروف در دیدار با صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفت: «ما همچنان آمادگی داریم در صورت آمادگی محمود عباس و بنیامین نتانیاهو، میزبان نشست آن‌ها باشیم.»


او افزود: «ما مسکو و اطراف پایتخت را به‌عنوان مکان‌هایی مناسب برای نشست، به دوستان فلسطینی پیشنهاد کرده‌ایم تا بتوانند تعداد زیادی از سازمان‌های فلسطینی را مشارکت دهند و در آنجا به تبادل نظر درباره موضوعات مربوط به وحدت میان فلسطینی‌ها بپردازند. در این راستا، نشست بعدی میان طرف‌های سیاسی مختلف فلسطینی هفته آینده در موسسه مطالعات شرق شناسی آکادمی علوم روسیه در مسکو برگزار می‌شود. ما همه پشتیبانی‌های لازم را برای این دیدار فراهم می کنیم، اما درباره موضوعاتی که بر سر آن تبادل نظر خواهد شد، فلسطینی‌ها تصمیم‌گیری خواهند کرد.»


لاوروف تاکید کرد: «سفیر روسیه در فرانسه نمایندگی طرف روس را در نشست صلح خاورمیانه در پاریس برعهده خواهد داشت و مسکو در حد وسع خود تلاش می‌کند به ازسرگیری مذاکرات مستقیم میان فلسطینیان و اسرائیل کمک کند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته