دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 دی 1395 - 12:30

رئیس سنای روسیه در دفتر یادبود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چه نوشت؟

نماینده شورای فدراسیون(مجلس سنا) روسیه با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از رئیس شورای فدراسیون روسیه دفتر یادبود درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسکو را امضا کرد.
کد خبر : 150522

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از کانال تلگرامی مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه، ایگور ماروزوف در یادداشت تسلیت خود نوشت: «شورای فدراسیون روسیه تسلیت عمیق خود را به‌دلیل درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آقای هاشمی رفسنجانی به ملت ایران ابراز می‌دارد.»


در ادامه متن یادداشت آمده است:


هاشمی رفسنجانی در خاطره ملت روسیه به‌عنوان یک دولت مرد حکیم و نزدیک‌ترین هم رزم آیت‌الله خمینی باقی خواهد ماند. او نخستین رئیس مجلس شورای اسلامی بود و در دوران سخت جنگ توانست فعالیت تمام عیار مجلس قانونگذاری را سازماندهی و در سازندگی نیروهای مسلح مشارکت کند.


پس از دوران جنگ رفسنجانی توانست به‌عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران اصلاحات موفقی را انجام دهد که در نتیجه آن، کشور توانست سرمایه‌گذاری را جذب و سطح آموزش و علم را افزایش دهد و به‌صورت کیفی متحول کند.


نقش رفسنجانی در حفظ ثبات جامعه ایران بسیار ارزشمند است. او با مدیریت مجمع تشخیص مصلحت نظام کارهای بسیاری را در راستای منافع کشور انجام داد که در خاطره ملت ایران و روسیه باقی خواهد ماند.


دوستان ایرانی، شورای فدراسیون روسیه، خود را در غم شما شریک می‌داند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته