دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 دی 1395 - 12:06

اولاند: احتمال موفقیت نشست صلح خاورمیانه اندک است

رئیس‌جمهوری فرانسه روز گذشته (پنج‌شنبه) تلاش کرد از انتظارات درباره احتمال موفقیت مذاکرات صلح خاورمیانه که قرار است هفته آینده در پاریس برگزار شود، بکاهد.
کد خبر : 150514

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، فرانسوا اولاند گفت: «راه حل درگیری‌ها جز از مسیر مذاکرات مستقیم میان اسرائیل و فلسطینیان ممکن نیست.»


بنا به این گزترش، فرانسه سال گذشته بسیار تلاش کرد تا روح تازه‌ای در کالبد فرایند صلح بدمد و نشستی مقدماتی در ژوئن 2016 (خرداد) با حضور نمایندگانی از سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و کشورهای بزرگ عربی برگزار کرد تا تحرکی در روند مذاکرات ایجاد کند.


قرار است حدود 70 کشور و سازمان در نشست پاریس که روز یکشنبه برگزار خواهد شد، شرکت کنند، نشستی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل آن را «عقیم» توصیف کرده است.


اولاند در آخرین سخنان خود مقابل نمایندگان دیپلماتیک خارجی، پیش از آنکه منصب خود را در ماه می (اردیبهشت 1396) ترک کند، گفت هدف از تلاش برای احیای مذاکرات صلح، تاکید بر حمایت مجامع بین‌المللی از راه‌حل دو دولتی است.


او افزود: «باوجود همه تلاش‌ها، راهکار دو دولتی در حال تضعیف است و این به مثابه خطری برای امنیت اسرائیل به شمار می‌آید و با توجه به این موضوع، پاریس خواهان مذاکرات مستقیم میان دو طرف در این‌باره است.»


رئیس‌جمهوری فرانسه تاکید کرد: «من واقعا معتقدم صلح به جز از راه مذاکره میان اسرائیل و فلسطینیان و نه هیچ‌کس دیگری، محقق نمی‌شود. تنها مذاکرات مستقیم می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته