نحوه استعلام اصالت فرآوردههای سلامت در تبلیغات ابلاغ شد
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان غذا و دارو، رسول دیناروند، لحاظ کردن نحوه استعلام اصالت فرآوردهها در تبلیغات تمامی ذی نفعان، را به تمامی شرکتهای تولیدکننده و وارد کننده فرآوردههای دارویی، مکمل، داروهای طبیعی، غذایی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی ابلاغ کرد.
متن این ابلاغیه به شرح ذیل است:
با توجه به اهمیت مبارزه با اقلام تقلبی و قاچاق به ویژه در حوزه فرآوردههای سلامت محور، اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی مصرف کنندگان، متخصصان و عموم جامعه در خصوص مخاطرات و اهمیت موضوع و نحوه کسب اطمینان از اصالت فرآوردههای مصرفی، از وظایف قانونی و مسولیتهای اجتماعی تمام ذینفعان و به صورت مشخص، شرکتهای صاحب فرآورده است.
بر این اساس، با توجه به اجرای طرح رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت فرآوردههای سلامت محور در چند سال گذشته و وجود ابزارهای کارآمد و سامانههای هوشمند در این حوزه و از سویی دیگر، الزامات قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر قوانین و ضوابط موجود، الزامیست تمام شرکتها ضمن مهیا ساختن بسترهای آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مرتبط، در تمام اقدامات تبلیغاتی، بازاریابی و اطلاع رسانی خود (تبلیغات رسانهای چاپی و الکترونیک، همایشها، بروشورها، پوسترها و ..) نسبت به تصریح اهمیت و درج شکل برچسب و نحوه استعلام اصالت فرآوردههای مشمول طرح مطابق ضوابط و دستورالعمل اجرایی طرح رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت فرآوردههای سلامت محور (تی تک) اقدام کنند.
انتهای پیام/