دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 دی 1395 - 23:14

ازدواج 630 زوج دانشجو در حرم امام رضا(ع)

630 زوج دانشجو چهارشنبه شب در قالب دومین کاروان طرح ملی همسفر تا بهشت ، پیمان نامه زندگی مشترک خود مبنی بر توجه به ارزشهای اسلامی، صداقت، تقوا، ساده زیستی، وفاداری، صیمیت و بودن در کنار یکدیگر در فراز و فرود زندگی را در حرم امام رضا(ع) قرائت و امضا کردند.
کد خبر : 150282

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا از ایرنا, مدیر مرکز فرهنگی حوزه نهاد رهبری در دانشگاهها در حاشیه این آئین اظهار کرد: ازدواج های دانشجویی به دنبال فرهنگ سازی ازدواج آسان، آگاهانه، بهنگام و پایدار و ترویج آن است.
حسین جوادی افزود: با توجه به اهمیت آموزش در امور مختلف، در ازدواج های دانشجویی نیز رویکرد فرهنگی - آموزشی مداوم در نظر گرفته شده که در تحکیم خانواده ها نقش موثری دارد.
رئیس شورای استانی نهاد رهبری دانشگاههای خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: زوج ها در قبل و بعد ازدواج نیاز به روش و برنامه دارند تا زندگی خود را مدیریت کنند و در مدت سه روز بخشی از آموزش ها را کسب می کنند و هر چند در برخی دانشگاهها این برنامه ها تا یکسال هم ادامه دارد و مورد استقبال دانشجویان نیز قرار می گیرد.
حجت الاسلام احمد ترابی اظهار کرد: آموزشهایی امروز برای جوانان ضرورت دارد چون اگر فاقد آموزش و روش باشند با مشکل روبه رو می شوند.
وی افزود: دانشجویان طبق معمول و با فرهنگ محیطی، فامیلی خود ازدواجشان را انجام می دهند و ما آنها را دعوت می کنیم زندگی مشترک خود را به مدت سه روز در مشهد و کنار حرم مطهر ثامن الحجج(ع) آغاز کنند که این موضوع و پیمان نامه ای که زوجین امضا می کنند، نقش مثبتی در پایداری و شکوفایی ازدواج آنها دارد.
استاد حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم گفت: پنج چیز عامل موفقیت و خوشبختی در زندگی است که یکی از آنها صبر می باشد.
حجت الاسلام مسلم داودی نژاد، راز داری، محبت، تغییر دیدگاه و اخلاق را از دیگر قوانین خوشبختی در زندگی ذکر و بیان کرد: از داستانهای زندگی به جای تلخی باید شیرینی پیدا کنیم.
همچنین در این مراسم پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر توصیه زوجین به مهر ورزیدن، وفاداری، شریک دانستن در سرنوشت یکدیگر و توجه نکردن به گره های کوچک زندگی، توسط مدیر طرح ملی همسفر تا بهشت و مدیر مرکز فرهنگی حوزه های نهاد رهبری در دانشگاهها قرائت شد.
مشهد مقدس در قالب طرح ملی همسفر تا بهشت هر ساله میزبان زوج های دانشجو از سراسر کشور است که اکنون بیستمین دوره از این طرح در حال برگزاری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته