دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 دی 1395 - 15:55

العبادی: جز به عقب‌نشینی نیروهای ترکیه از بعشیقه راضی نمی‌شویم

نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که دولت وی به کمتر از عقب‌نشینی نیروهای ترکیه از پادگان بعشیقه، در شمال موصل راضی نمی‌شود.
کد خبر : 150202

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایسنا، رأی‌الیوم گزارش کرد: «حیدر العبادی گفت پادگان بعشیقه طبق حاکمیت ملی یک پادگان عراقی است و ما بر سر آن با ترکیه مذاکره نمی‌کنیم. بعشیقه جزو خاک عراق است و هیچ نزاعی نباید بر سر آن وجود داشته باشد. حضور نیروهای ترکیه در پادگان بعشیقه جایز نیست.»


بعشیقه در منطقه اقلیم کردستان قرار دارد و آنکارا می‌گوید حضورش در این پادگان نظامی با اجازه اقلیم و برای کمک به نظامیان عراق بوده است.


العبادی گفت: «ترکیه‌ای‌ها وعده دادند که نیروهایشان را از پادگان بعشیقه خارج خواهند کرد. ما امیدواریم که این تصمیم را بگیرند چراکه ترکیه خود نیز امروز از اقدامات تروریستی رنج می‌برد. ما به کمتر از عقب‌نشینی نیروهای ترکیه از پادگان بعشیقه راضی نمی‌شویم.»


نخست‌وزیر عراق گفت: «عراق نه تنها می‌خواهد سطح بحران‌ها با کشورهای همجوار را به صفر برساند بلکه خواهان تقویت روابط با این کشورهاست. ما به بینالی ییلدریم، نخست‌وزیر ترکیه گفتیم که روابط بغداد و آنکارا بدون عقب‌نشینی نیروهای ترکیه نمی‌تواند یک گام به جلو بردارد.»


العبادی از اهمیت گزارش‌های رسانه‌های بین‌المللی درباره احتمال فروپاشی سد موصل کاست و گفت: «میزان خطر درباره سد موصل بسیار اندک است اما ما باید همه تدابیر لازم را اتخاذ کنیم. یک شرکت ایتالیایی هست که ما با آن برای بررسی این موضوع قرارداد بسته‌ایم و این شرکت به‌طور مستقیم فعالیت خود را آغاز کرده است. در نتیجه دروازه پایینی سد اصلاح شد و در زمان کنونی خطری وجود ندارد. سطح تهدید بسیار پایین است اما اگر این اتفاق بیفتد شاهد فاجعه خواهیم بود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته