دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

امام جمعه بافت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نقش مهمی در ایجاد نهضت انقلاب اسلامی داشت

امام جمعه بافت گفت: «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نقش وافری در ایجاد نهضت انقلاب اسلامی داشت. او شخصیتی بود که با وجود فشارها و شکنجه‌های ساواک ایستادگی و مقاومت کرد.»
کد خبر : 150198

به گزارش خبرنگار آنا، حجت‌الاسلام علی مهدی‌زاده در این مراسم که به میزبانی دفتر امام جمعه، فرمانداری و دانشگاه آزاد اسلامی در مسجد صاحب الزمان(عج) بافت برگزار شد، گفت: آن مجاهد نستوه طی سالهای سخت رژیم پهلوی،حقیقتا نقش وافری در ایجاد نهضت روح خدا امام فقید(ره) داشت.شخصیتی که با وجود فشارها و شکنجه‌های رژیم پهلوی و ساواک ایستادگی و مقاومت کرد.


امام جمعه بافت ادامه داد: «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی بود که از ابتدای انقلاب تا کنون مسئولیت‌های سنگین بسیاری در نظام جمهوری اسلامی ایران برعهده داشت.»


امام جمعه بافت با بیان ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: «هوش، فراست و ذکاوت آقای هاشمی مانع از ایجاد فضای دو قطبی در جامعه اسلامی شد. وی از افراد طراز اول نظام جمهوری اسلامی و ملازم با مقام معظم رهبری بود.»


مهدی‌زاده افزود: «در مراسم تشییع پیکر ایشان از همه سلایق، احزاب و گروه‌ها بدون هیچ‌گونه اختلافی شرکت داشتند و جمعیت عظیمی موج می‌زد. انشالله این وفاق، همدلی و همبستگی را که در مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شاهد بودیم در راستای استحکام نظام جمهوری اسلامی و اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری استمرار داشته باشد.»



فرماندار بافت نیز دراین مراسم گفت: «خیل عظیم مردم در تشییع جنازه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بزرگترین حضور مردم بعد از تشییع امام راحل (ره) و نشانه علاقه مردم به ایشان بود.»


فتحعلی حمزه جواران با بیان جمله امام (ره) که فرمود:«بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.» گفت: «رحلت مردان بزرگی همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مایه عزت و وحدت اسلامی است.»


وی اعلام رمز عملیات‌های مهم دفاع مقدس از سوی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را موجب دلگرمی رزمندگان اسلام دانست و گفت: «مردم روز گذشته با شرکت در مراسم تشییع پیکر ایشان و امروز با حضور پرشور خود در مراسم گرامیداشت ایشان قدرشناسی خود را نسبت به مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران یادآور شدند.»



مدیرکل اسناد و کتابخانه‌های ملی منطقه جنوب‌شرق ایران نیز دیگر سخنران این مراسم بود که اظهار کرد: «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگی ماندگار از تاریخ زرین انقلاب اسلامی است. خوشا به‌حال ملتی که چنین فرزندانی را تربیت کرده است.»


حجت‌الاسلام محمودآبادی خاطرنشان کرد: «ایشان همواره همانطور که خود را سرباز امام (ره) می دانست، سرباز رهبری بود. تیزهوشی ایشان مایه قوت نظام اسلامی بود و صبر ایشان نمونه بود. هیچگاه لب به اعتراض نگشود و در اوج عزت از میان ما رفت.»


مسئولان ارشد شهرستان، اعضای هیات رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و عموم مردم بافت در مراسم گرامیداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حضور داشتند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب