دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1394 - 11:24

معاون اول رئیس‌جمهوری: کشورهای همسایه ظرفیت‌های زیادی برای واردات کالاهای ایرانی دارند

معاون اول رئیس جمهوری گفت: کشورهای همسایه به ویژه عراق و روسیه ظرفیت خوبی برای واردات کالاهای ایرانی دارند.
کد خبر : 15017

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، اسحاق جهانگیری در جمع خبرنگاران در حاشیه ششمین همایش ملی کار که صبح امروز در سالن فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد کشور نیازمند حضور بخش خصوصی است، بسیاری از بنگاه‌ها با ظرفیت پایین غیرفعال هستند، باید شرایطی فراهم شود که این بنگاه‌ها فعال شوند.


وی افزود: ما به دنبال بهبود فضای کسب و کار هستیم، این بهبود در ۱۰۰ شاخص تعریف می‌شود، در وزارت اقتصاد دفتری برای رصد تمام این شاخص‌ها ایجاد کرده‌ایم و این دفتر موظف است همه موانع اداری و... را شناسایی کند و زمینه رفع آنها را فراهم سازد.


معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد: ما حدود ۱۷۷ بند مصوبه در دولت داشتیم که بر اساس آن بخش خصوصی و تولید در کشور فعال می‌شود. ما وظایف دولتی را اجرا کردیم و همچنین در حال اجرا هستیم؛ ولی برخی از موضوعات مانند نرخ سود بانکی جزو وظایف شورای پول و اعتبار است که این شورا باید درباره آن تصمیم‌گیری کند. سیاست دولت با وجود روند نزولی تورم، کاهش نرخ سود بانکی است.


جهانگیری با بیان اینکه «ما به دنبال افزایش صادرات غیرنفتی در سال ۹۴ هستیم»، ادامه داد: موانع این امر باید برطرف شود. ما سال گذشته حدود ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم؛ ولی اقتصاد ایران جای کار بیشتر از این را دارد. ما با همه کشورهای همسایه به ویژه عراق و روسیه برای گسترش صادرات وارد مذاکره شده‌ایم که کشورهای همسایه پتانسیل زیادی برای واردات کالاهای ایرانی دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته