دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 دی 1395 - 16:06
رئیس انجمن دندانپزشکان :

وزارت بهداشت به جای خرید یونیت دندانپزشکی مراکز بهداشت دهان و دندان راه‌اندازی کند

رئیس انجمن دندانپزشکان عنوان کرد: بیشتر خدمات دندانپزشکی در مطب‌ها خصوصى ارائه می‌‌شود و پیشنهاد می‌کنیم وزارت بهداشت به جاى خرید سه هزار یونیت دندانپزشکى، هر مطب را به مرکز بهداشت مراقبت و پیشگیری از مشکلات دهان و دندان تبدیل کند.
کد خبر : 150168

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، دکتر محمد باقر شهنى‌زاده در یازدهمین کنگره سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومى ایران با اشاره به طرح تربیت بهداشت کار دهان و دندان و آسیب‌هاى ناشى از آن، گفت: این بهداشت کاران دوره کوتاهى دیده و به درمان مشغول مى‌شوند که تبدیل شدن آنها به دندانپزشک و گرفتن جاى آنها آسیب بزرگی به سلامت دهان و دندان می‌زند.


شهنى‌زاده اظهار کرد: ما نسبت به تعداد دندانپزشکان و دانشکده‌هاى دندانپزشکى اعتراض داریم و در این میان به جاى آموزش دندانبزشک شروع به تربیت بهداشت کار دهان و دندان کردند که به سال 60 برگشتیم.


وی افزود: بیشتر خدمات دندانپزشکی در مطب‌ها خصوصى ارائه می‌‌شود و پیشنهاد می‌کنیم وزارت بهداشت به جاى خرید سه هزار یونیت دندانپزشکى، هر مطب را به مرکز بهداشت مراقبت و بیشگیری از مشکلات دهان و دندان تبدیل کند.


شهنی‌زاده در ادامه با طرح این پرسش که چرا بیمه دندانپزشکى مانند بیمه حوادث اجباری نیست؟ گفت: بیمه‌ها شرکت‌هاى بزرگ سرمایه‌گذاری هستند و آنها برای خیلی از افراد درآمدزایی می‌کنند اما درآمد براى بسیارى از اشخاص به دارایی تبدیل شده است.


وی با بیان اینکه ما درخواست کردیم یک درصد از درآمد کارخانه‌هاى شیرینى و شکلات به بیمه دندانپزشکی اختصاص پیدا کند اما با آن موافقت نشد، افزود: درآمد بیمه به جاى سلامت صرف درآمدزایی می‌شود، بیمه حوادث به دلیل تعداد کشته‌ها در حوادث جاده‌ای درآمدزا بوده اما بیمه دندانپزشکی درآمدزا نیست.


رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران عنوان کرد: در دو سال اخیر سازمان‌هایى مانند شوراى سلامت دهان و دندان براى حل مشکلات بحرانى دهان و دندان شکل گرفت، اما این شورا بعد از دو سال نتوانست پروژه‌ای را به وزیر تقدیم کند.


شهنی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فارغ التحصیلان دندانپزشکی بدون هیچ آموزش دانشگاهى از دستگاه‌ها و تکنولوژی‌هاى نوین استفاده می‌کنند، گفت: طبقه بندی آموزشی برای دندانپزشکان وجود ندارد و دندانپزشک با گذراندن یک دوره کوتاه وارد این عرصه می‌شود.


وی با اشاره به ورود کردن شرکت به حوزه آموزش دندانپزشکی، گفت: شرکت‌ها فقط حق معرفی تجهیزات را دارند اما برخی از آن‌ها حتی جراحی زنده و دوره آموزشى برگزار می‌کنند و آموزش‌هاى دولتی به شرکتی تبدیل شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب