دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 دی 1395 - 16:42

ایران در سوگ یار دیرین امام و رهبری؛ بزرگداشت آیت‌الله هاشمی در شهرهای کشور+ تصاویر/ 2

مجالس بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و بنیانگذار و رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی از روز گذشته در مساجد واحدهای دانشگاهی، مساجد جامع، مصلی‌ها، حسینیه‌ها و .... شهرهای کشور به میزبانی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و مشارکت دیگر نهادها و ارگان‌ها برگزار شده و یا در حارل برگزاری است.
کد خبر : 150159

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این مراسم شخصیت‌هایی همچون روسای دانشگاه‌ها، امامان جمعه، مقامات لشکری فرماندار، شهردار، دیگر مسئولان و مدیران استانی و شهری، اقشار مردم و کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی حضور پیدا می‌کنند.


به گزارش آنا، مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، بنیانگذار و رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور جمعی از مسئولان شهرستان و اقشار مختلف مردم از طرف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن و ستاد ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بروجن برگزار شد.


در این مراسم که با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان واحد، امام جمعه، فرماندار و دیگر مسئولان شهرستانی و اقشار مختلف جامعه برگزار شد یاد و خاطر ایشان گرامی داشته شد.


دکتر احمد بهرامی در ابتدای این مراسم با قرائت پیامی ضایعه اسفناک رحلت بنیانگذار و رئیس هیات موسس و هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را محضر مقام معظم رهبری، بیت آن مرحوم و مردم انقلابی و دغدار ایران خصوصا خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت گفت.


دکتر عبدالله قاسمی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و دکتر محمد خسروی رئیس دبیرخانه هیات امنا استان با حضور در این مراسم با قرائت فاتحه برای آن مرحوم طلب مغفرت و علو درجات کردند.


به گزارش آنا، در پی ارتحال جانسوز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار و یاور دیرین امام و رهبری و خادم بزرگ انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان یکپارچه غرق در ماتم و غم و اندوه شد.


به همین مناسبت محوطه دانشگاه و ساختمان‌های مرکزی، فنی، سالن ورزشی و سردر این واحد دانشگاهی با پارچه و بنرهای تسلیت و پرچم‌های سیاه تزیین شد و استادان و کارکنان و دانشجویان واحد ملکان با شرکت در مراسم‌های ارتحال در دانشگاه و مساجد جامع شهرهای ملکان، لیلان و مبارک شهر در سوگ این عالم بزرگ جهان تشییع و شخصیت نظام مقدس جمهوری اسلامی عزاداری کردند.


همچنین به همین مناسبت دکتر بهنام خسروزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با انتشار پیامی رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به محضر مقام معظم رهبری و ملت ایران و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت گفت.


به گزارش خبرنگار آنا، مراسم بزرگداشت رحلت رئیس تشخیص مصلحت نظام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع شهرستان دره‌شهر برگزار شد.


مجلس ترحیم و بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور گسترده دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دره‌شهر، مسئولان، نهادهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع شهر دره شهر برگزار شد.


مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و با قرائت فاتحه حاضران در این مراسم در سوگ و ماتم این بزرگ مرد عرصه سیاست و تاریخ ایران عزیز نشستند.


در ادامه بیانیه‌های تسلیت مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری به صورت جداگانه قرائت شد. امام جمعه موقت دره شهر در مراسم بزرگداشت رحلت آیت‌الله هاشمی گفت: در گذشت ناگهانی رفیق دیرین، همسنگر و همگام امام و رهبری در دوران مبارزات نهضت اسلامی را به محضر مردم قدر‌شناس و مقام معظم رهبری تسلیت می‌گوییم.


حجت‌الاسلام عبدالله شمسی اظهار کرد: هیچکس تلاش‌های آیت‌الله هاشمی را در راستای پیروزی انقلاب و رنجهای ایشان را در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی فراموش نخواهد کرد. همین نقش ارزنده ایشان در تحقق پیروزی انقلاب باعث صدور پیام صمیمانه رهبر انقلاب و به طبع آن حضور مردم انقلابی و حزب الهی در مراسم خاکسپاری ایشان شد. حضور پرشکوه مردم در مراسم خاکسپاری رئیس تشخیص مصلحت نظام حماسه همدلی، اتحاد و دفاع از آرمانهای امام و رهبری در مقابل چشمان بهت زده استکبار بود.


شمسی با بیان اینکه وحدت تنها راه بستن نفوذ دشمنان و تفرقه افکنان است، یادآورشد: امروز این تفرقه توسط خناسان و موج سواران فرصت طلب به تبعیت از رسانه‌ای بیگانه انجام می‌گیرد.


به گزارش خبرنگار آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر از برگزاری مجلس بزرگداشت این عالم ربانی از سوی این دانشگاه در شهرستان اهر خبر داد.


دکتر نادر اسدی، گفت: درراستای زنده نگهداشتن یاد و نام آیت اله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام (ره) و مقام معظم رهبری مجلس بزرگداشتی به همین مناسبت با همکاری این دانشگاه و مسئولان ارشد شهرستان به ویژه آیت اله حاجی‌زاده امام جمعه و مهندس عابدی فرماندار تلاشگر شهرستان و همراهی ادارات و نهادهای شهرستان در محل مسجد چهارده معصوم شهرستان اهر برگزار می‌شود.


به گزارش خبرنگار آنا، مراسم بزرگداشت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی از سوی دفترامام جمعه، فرمانداری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی برگزار شد.


به مناسبت ارتحال آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، عالم نستوه و مجاهد، شخصیت برجسته سال‌های پس از انقلاب، یار دیرین بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری و رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم بزرگداشتی از سوی دفترامام جمعه، فرمانداری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در مسجد جامع شهرستان بندرانزلی برگزار شد.


این مراسم با حضور مسئولان شهرستان، روسای ادارات، نیروهای نظامی و انتظامی و جمع کثیری از مردم قدر‌شناس بندرانزلی و نیز کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی برگزار شد و حاضران یاد و خاطره این عالم مجاهد و انقلابی را گرامی داشتند.


به گزارش آنا، در گرامیداشت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ریاست تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیئت موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی امروز مراسمی با حضور رئیس، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز در محل مسجد این واحددانشگاهی برگزار شد.


حجت‌الاسلام احمد محمودی معاون دانشجویی و فرهنگی واحد در این مراسم که همراه با ختم قرآن کریم بود با توجه به خدمات ارزنده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای انقلاب و نظام، «مهم‌ترین ویژگی شخصیتی ایشان را حب و عشق به رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: هرکس در راه ولایت و رهبری گام بردار و هدفش خدمت به مردم باشد همیشه ماندگار خواهد بود.»


فردا نیز مراسم یادبودی با حضور اقشار مختلف مردم و دانشگاهیان در مسجد جامع الیگودرز برگزارخواهدشد.


به گزارش خبرنگار آنا، با هماهنگی امام جمعه، بخشداری، شورای اسلامی، شهرداری و دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز در چهارمین روز ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار امام (ره) و مقام معظم رهبری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیات مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی، مجلس بزرگداشت و ختم در مسجد شیخ اوز برگزار شد.


مفتی و امام جمعه اوز با بیان خدمات برجسته این عالم ربانی در پیش و بعد از انقلاب اسلامی به راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: «ما اگر به عملکرد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در طول زندگی با برکتشان نگاه کنیم متوجه می‌شویم همواره دغدغه علم و دانش داشته‌اند و بی‌دلیل نیست که نتیجه تفکرش را امروز در بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری خاورمیانه مشاهده می‌کنیم.»


حاج شیخ عبدالعزیز قاضی‌زاده اظهار کرد:«الموت یعنی عبور از دنیای مادی به دنیای معنوی و جز ذات مقدس باری تعالی که ماندگار و ابدی است هیچ انسانی در این دنیا ماندنی نیست و مجلسی که امروز بر پا کرده‌ایم یادآور این است که این مرد شریف از میان مردم به دیار ابدی پیوستند ولی آنچه که از ایشان باقی مانده و در تاریخ ماندگار خواهد شد، خدمات برجسته‌ای است که در زمینه‌های مختلف داشته‌اند.»


این عضو ارشد هیأت امنای خیران دانشگاه آزاد اسلامی اوز خاطرنشان کرد: «جانشین فرمانده کل قوا در حیات بنیاگذار جمهوری اسلامی و یار و یاور امام (ر. ه) در دوران رژیم سابق برای اسلام و آسایش و رفاه مردم مجاهدت‌ها کرد و بعد از انقلاب اسلامی علاوه برمسئولیت‌های بزرگ، تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در ایران و خارج از کشور را در کارنامه درخشان خود داشت.»


وی افزود: «رفسنجانی با راه اندازی دانشگاه آزاد دنبال تولید و توسعه بیشتر علم بودند زیرا اعتقاد داشتند هرچه بیشتر در گسترش علم تلاش شود جامعه سریع‌تر به توسعه همه جانبه و پیشرفت دست می‌یابد.»


مفتی اهل سنت بخش اوز، خدمات حسنه این مجاهد را خیلی زیاد عنوان کرد و افزود: «در ‌‌نهایت انسان از این دنیا می‌رود و فقط مالش باقی می‌ماند که آن هم بین نزدیک‌ترین کسان و خانواده‌اش تقسیم می‌شود ولی اعمالی که سازندگی بدنبال داشته باشد در جامعه و تاریخ ثبت و تا قیام قیامت ماندگار خواهد شد.»


در این مجلس علاوه بر مجموعه انسانی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز، روحانیون، رؤسای سازمان‌های اداری و انتظامی، شوراهای اسلامی بخش و اقشار مختلف مردمی حضور گسترده داشتند و با تلاوت قرآن به روح بلند یار امام (ر. ه) و رهبری فاتحه فرستادند.


به گزارش آنا، مراسم ترحیم وبزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضورامام جمعه، فرماندار، مسئولان وروسای دانشگاه‌ها، ادارات، ارگان‌ها ودیگر اقشارمردم ولایت مدار و انقلابی در شهرستان استهبان برگزار شد.
به مناسبت ارتحال جانگداز روحانی عالیقدر ومبارز انقلابی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، یار دیرین امام راحل (ره) ورهبر فرزانه و معظم انقلاب و بنیانگذارورئیس هیات امناءدانشکاه آزاد اسلامی امام جمعه استهبان در مسجد جامع شهرستان قرآنی استهبان سخنرانی کرد.


امام جمعه با تسلیت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به معرفی شخصیت آن روحانی فقید پرداخت. حجت‌‌الاسلام مصطفی خاوری با توجه به ویژگیهای اخلاقی و منحصر بفرد آن مقام شامخ گفت: ولایت مداری آیت‌الله هاشمی برهیچ کس پوشیده نیست.وی از جمله شخصیت‌های بزرگ علمی و سیاسی واز مفسران برجسته قرآن کریم بودند که خدمات ارزنده وآثارماندگار وی در این زمینه قابل تحسین است.


خاوری افزود: عنوانی همچون ابرمرد تاریخ معاصر ایران، امیرکبیرثانی، فرمانده پیروز دفاع مقدس، سردار سازندگی و مرد روزهای سخت به نام هاشمی رقم خورده که هیچگاه ازیاد وخاطرمردم ایران و جهان پاک نخواهد شد. رابطه معنوی توام باروحیه انقلابی و اعتماد متقابل، الفت و دوستی بین آن مبارز نستوه با حضرت امام (ره) و مقام عظمای ولایت آیت‌الله خامنه‌ای قبل و بعد از انقلاب مثال زدنی وبسیار حائز اهمیت است.


امام جمعه استهبان در رابطه با نقش کلیدی آیت‌الله هاشمی در پیروزی انقلاب و مسائل سیاسی در عرصه‌های بین‌المللی و داخلی مطالبی را بیان کرد.


به گزارش آنا، مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی در مراسم گرامیداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: هاشمی پدر معنوی دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه فرزند فکری او بود.


حجت‌الاسلام علی اصغری با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تا آخرین لحظات زندگی با برکت خود پیگیر امور دانشگاه آزاد اسلامی بود، تصریح کرد: امروز ایران اسلامی استوانه بزرگ انقلاب و دانشگاه آزاد اسلامی پدر معنوی خود را از دست داد.


اصغری با بیان اینکه آشنایی من با مرحوم هاشمی به دهه ۵۰ بر می‌گردد، گفت: من آن زمان دبیر دبیرستان‌های رفسنجان بودم و آیت‌الله هاشمی به خاطر مبارزات در زندان بودند.
وی با توجه به صفات شخصیتی مرحوم هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: علم، تقوا و مجاهدت در راه خدا سه مولفه‌ای است که موجب برتری یک انسان بر سایر انسانهاست وهاشمی صاحب این مولفه‌ها بود.


در این مراسم از سوی استادان و کارکنان و جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی ثواب قرائت سوره الرحمن و مداح اهل بیت به روح رئیس فقید هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تقدیم شد.


به گزارش آنا، همزمان با ارتحال ملکوتی مجاهد نستوه، یار دیرین و خستگی ناپذیر امام (ره) و رهبری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره این بزرگ مرد تاریخ با حضور مسئولان شهری و هیات رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در محل نمازخانه مجتمع شماره یک برگزار شد.


رئیس واحد دماوند به بیان ابعاد مختلف شخصیتی و زندگی و منش سیاسی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرداخت.


دکتر محمود صفری در آغاز به پیام مقام معظم رهبری پرداخت و درباره شخصیت و سوابق سیاسی و مبارزاتی مرحوم هاشمی رفسنجانی سخن گفت و این پیام را بسیار مهم و شامل مضامین عمیق دانست.


صفری با توجه به حضور هاشمی برای افتتاح پروژه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در این واحد دانشگاهی گفت: دید و نگاه تخصصی وی به مسائل و اشراف هاشمی به موضوعات بسیار جالب و ستودنی بود.


وی افزود: تیزهوشی و آینده نگری آیت‌الله هاشمی در زمینه‌های مختلف نظیر راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور، پیشنهاد ایجاد مترو در تهران و یا طرح‌های بزرگ نفتی در عسلویه و جنوب کشور از جمله این موارد بود.


صفری به ۴ ویژگی هاشمی از دید حجت‌الاسلام ناطق نوری پرداخت و گفت: هاشمی اهل ریا و دورویی نبود، صراحت لهجه داشت و با استقامت و صبور بود و برای حفظ نظام و انقلاب، از خود گذشتگی و ایثار فراوان داشت.


علاقه و عشق وافر هاشمی به رهبری معظم انقلاب و همراهی با وی از سالهای قبل از جمله سخنانی بود که رئیس واحد دماوند از آن نام برد و گفت: هاشمی گفته بود: بر سر دو چیز معامله نخواهم کرد؛ جمهوری اسلامی و آیت‌الله خامنه‌ای.


رئیس واحد دماوند همچنین به بیان خاطراتی از دیدارهای حضوری خود با آیت‌الله هاشمی و چگونگی حضور وی در دانشگاه پرداخت.


سپس به سخنرانی‌های آیت‌الله هاشمی در دوران مبارزه در انجمن کاوشهای علمی و دینی شهر دماوند پرداخت.


حجت‌الاسلام احمدی مدیر فرهنگی دانشجویی و حمیدرضا احمدآقایی رئیس مرکز تحقیقات بتن و آسفالت واحد دماوند نیز خاطرات خود از حضور رئیس فقید هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد دماوند و افتتاح و بازدید پروژه‌های واحد دماوند را برای حاضران بازگو کردند.


به گزارش آنا، بمناسبت عروج ملکوتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مراسمی باحضور هیات رئیسه، کارکنان، دانش آموزان مرکز سما و حجت‌الاسلام حسن دهشیری امام جمعه شهر اردستان در مسجد شهید طباطبایی نژاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردستان برگزار و به صورت ویژه‌ای ادای احترام شد.


پس از قرائت قرآن مجید، فاتحه و مدیحه سرایی، جلیل عمادی رئیس دانشگاه آزاداسلامی دربیاناتی ضمن آرزوی رحمت واسعه الهی برای یاردیرین امام، انقلاب و رهبری گفت: «امروز در مراسم سوگواری شخصیتی حضورداریم که انصافا بازوی توانمند رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود، معظم له برای ارتقای مقدسات اسلام و میهن اسلامی یک عمر تلاش کرد ولحظه‌ای نیاسود. مسئولیت‌های متفاوت و خطیر را که سالیان متمادی متحمل شدند قطعا برای رضای خداوند و عشق به میهن اسلامی بود. امید است باری تعالی روح پاکش را با اولیا و خواص درگاهش قرین و بهره مند کند.»


به گزارش خبرنگار آنا، از سوی ستاد برگزاری مراسم ارتحال رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام شهر نایین و دانشگاه آزاداسلامی واحد نایین، مراسم ویژه گرامیداشت و رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور مسئولان محلی، روسا وکارکنان ادارات ونهاد‌ها واقشار مختلف مردم قدر‌شناس نایین، در رواق فاطمیه امامزاده سلطان سید علی (ع) برگزار شد.


رئیس، معاون، کارکنان وسایر دانشگاهیان سوگوار دانشگاه آزاد اسلامی واحد نایین نیز دراین مراسم حضور داشتند.




به گزارش آنا، به‌مناسبت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام (ره) و رهبری مراسم بزرگداشتی با همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر و ستاد ارتحال این شهرستان و با حضور ائمه جمعه آزادشهر، رامیان، دلند، نگین‌شهر و رئیس و معاونان واحد آزادشهر، فرماندار و مسئوان و معتمدین شهری و عده کثیری از مردم شریف این شهرستان در مسجد جامع آزادشهر برگزار شد.


امام جمعه دلند در مراسم بزرگداشت ارتحال آیه الله هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع آزادشهر گفت: مردم شهیدپرور، فهیم، آگاه و بصیر اگر شاهد آن هستید که انبوه جمعیت در پای تابوت این عالم بزرگ حاضر می‌شوند، نفس گرم ولایت است مردم را یکپارچه بسیج می‌کند که در پای تابوت این عالم مجاهد حاضر شوند و شعار وداع، «هاشمی هاشمی دعای رهبر ما بدرقه راه تو» سر دهند.


حجت‌الاسلام محسن کیایی با توجه به پیام مقام معظم رهبری درباره فقدان هاشمی رفسنجانی گفت: مقام معظم رهبری، هاشمی را رفیق سال‌های دیرین، همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی، و همکار نزدیک سال‌های متمادی در عهد جمهوری اسلامی خود خوانده و او را نمونه کم نظیر از نسل اول مبارزات با ستم شاهی و رنج کشیده این راه پر خطر و پر افتخار می‌داند.


وی افزود: هاشمی رفسنجانی یک شخصیت کامل و یک شخصیت بزرگ که در کسوت علم پیرو وجود نازنین امام صادق (ع) یک عمر مجاهدت کرد و حضرت امام (ره) نیز در باره ترور نافرجام وی فرمودند: مردان بزرگ همیشه در تاریخ زنده‌اند و هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته