دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا؛

میثاقیان: اولین بار است بحث بازیکنان سیگاری را می‌شنوم/ پرسپولیس مدعی قهرمانی در لیگ برتر است

سرمربی سابق تیم بادران گفت: در این فوتبالی که برگزار می‌شود از باشگاه تا تیم ملی همه حق دارند.
کد خبر : 150099

اکبر میثاقیان که از پیشکسوتان دوره جدید کلاس مربیگری فدراسیون فوتبال است، در پایان تمرینات این تیم دقایقی پاسخگوی سوالات اختصاصی خبرنگار ورزشی آنا شد.


* بعد از جدایی از بادران هم‌اکنون مشغول چه کاری هستید؟


الان در کلاس مربی‌گری هستم و غیر از این مشغول استراحتم و برنامه خاصی ندارم. شانس آورده‌ام که من را به این کلاس دعوت کرده‌‌اند. آمده‌ام یک دوره‌ای ببینم و همین که دوستان مربی را که هیچ وقت نمی‌شد همدیگر را این طور و از نزدیک دید را ببینم، خوشحالم. فعلا برنامه خاصی ندارم. در این‌جا مربیان ایده‌ها و روش‌های مخصوصی دارند. چون فوتبال به سن نیست در این دوره چیزهای جدیدی یاد می‌گیریم. البته من سنم از بقیه بیشتر است. تا الان کلاس‌ها بد نبوده و خیلی خوب است و از فدراسیون فوتبال نیز به خاطر برگزاری این دوره تشکر می‌کنم.


* برای نیم فصل دوم آیا پیشنهادی جدی داشته‌اید و از کجا بوده است؟


صحبت‌هایی شده ولی زیاد جدی و عملی نیست و هنوز جایی نرفته‌ام و فعلا تمرکزم برای این دوره مربی‌گری است.


* برگزاری این دوره مربی‌گری را چطور می‌بینید؟ چون این دوره‌ها چند سالی برگزار نمی‌شد.


این دوره‌های مربی‌گری باید در فوتبال ما باشد. درست است که من سن و سالی دارم ولی این دوره‌ها برای مربیان جوان خیلی خوب است. مربی‌ها چیزهای جدید یاد می‌گیرند و با هم نیز بحث می‌کنند. به نظر من این کلاس و دوره برای مربیان جوان بهتر است.


* ایفمارک جدیدا آماری را اعلام کرده که درصدی از فوتبالیست‌ها به سیگار و قلیان علاقه دارند، آیا این آمار را درست می‌پندارید و با افشای این آمار موافق هستید؟


من نمی‌توانم نظر بدهم چون این کار شخصی است و نمی‌دانم چه بگویم. برای من فرقی نمی‌کند زیرا برای اولین بار است که این سخنان را شنیده‌ام پس در این مورد بحثی نمی‌کنم.


* مشکلی بین برخی باشگاه‌ها و تیم ملی به وجود آمده است به نظر شما حق با کدامیک است؟


در این فوتبالی که برگزار می‌شود همه حق دارند از باشگاه تا تیم ملی. در بحث باشگاهی هر تیمی مثل پرسپولیس که نفرات بیشتری دارد بیشتر حق دارد. البته سرمربی تیم ملی هم که تیم را تا اینجای کار بالا آورده دلش می‌سوزد و قصد دارد تیم ملی را به جام جهانی ببرد. مربی باشگاه‌ها هم می‌گویند در آسیا بازی‌های مهمی داریم و می‌خواهیم تیم‌مان نیز در لیگ قهرمانان آسیا یا در ایران قهرمان شود. الان در این کلاس‌ها مربیان با هم حضور دارند. در میدان‌های مسابقه شاید به سختی با هم روبرو بشوند ولی اینجا همه با هم رفیقیم. در فوتبال و ورزش باید با هم دوست و رفیق باشیم. تیم ملی از باشگاه‌ها درست می‌شود. اعتقاد دارم آقای کی‌روش برای فوتبال ما زحمت کشیده و واقعا حیف است که تیم ملی به جام جهانی نرود. باشگاه‌ها و مربیان آنها نیز تحت فشارند. به عقیده من باید تعامل ایجاد شود و با دعوا کاری درست نمی‌شود.


* مدعیان قهرمانی لیگ را بعد از گذشت نیمی از بازی‌ها چه تیم‌هایی می‌بینید؟


به نظر من پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، ذوب‌آهن و استقلال جزء مدعیان هستند و شانس دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته