دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 دی 1395 - 11:05

آخرین سخنرانی اوباما احساسی شد/ برجام دستاورد دولت من است

باراک اوباما، در آخرین نطق دوران ریاست جمهوری‌اش در شهر شیکاگو، بار دیگر شعار معروف انتخاباتی‌اش یعنی «ما می‌توانیم» را تکرار و از توافق هسته‌ای با ایران به عنوان یکی از دستاوردهای دوران ریاست جمهوری خود یاد کرد.
کد خبر : 150074

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وبسایت گاردین، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری اوباما که تا 10 روز دیگر کاخ سفید را تحویل دونالد ترامپ می‌دهد، روز سه شنبه در سخنرانی خداحافظی خود برای آخرین بار شعار انتخاباتی خود یعنی «بله ما می‌توانیم» را تکرار کرد و از مردم آمریکا خواست پای ارزش‌های آمریکایی بایستند و با تبعیض مقابله کنند.


وی در سخنانی احساسی از خانواده خود تشکر کرد و گفت، دوران ریاست جمهوری‌اش، افتخار دوران زندگی‌اش بوده است.


اوباما در جمع 18 هزار نفری که در شیکاگو، برای شنیدن سخنان وی جمع شده بودند، تصریح کرد که مواضع قبلی‌اش تغییری نکرده و تلاش‌های او برای پایان دادن به شکنجه و بستن زندان گوانتانامو بخشی از یک حرکت گسترده‌تر برای حمایت از ارزش‌های آمریکایی بوده است. برخی از سخنان اوباما در حالی بیان شدند که از چشمان او اشک جاری بود.


وی سپس در اشاره‌ای واضح به مواضع دوران انتخاباتی دونالد ترامپ گفت: «به همین دلیل است که من هرگونه تبعیض علیه آمریکایی‌های مسلمان را رد می‌کنم.»


اوباما در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دستاوردهای دوران ریاست جمهوری اش گفت: «اگر 8 سال پیش به شما گفته بودم آمریکا روند رکود بزرگ را معکوس خواهد کرد، صنعت خودروسازی را رونق خواهد بخشید و به طولانی‌ترین دوران کاهش فرصت‌های شغلی در تاریخ آمریکا پایان خواهد داد... اگر به شما می‌گفتم که فصل جدیدی با مردم کوبا خواهیم گشود و برنامه هسته‌ای تسلیحاتی ایران را بدون شلیک یک گلوله تعطیل خواهیم کرد... ممکن بود بگویید چشم انداز ما اندکی بیش از حد بلندپروازانه است.»


وی افزود: «ما ده‌ها هزار تروریست از جمله اسامه بن لادن را کشته‌ایم. ائتلاف جهانی‌ای که ما علیه داعش رهبری می‌کنیم رهبران آنها را نابود کرده و حدود نیمی از سرزمین‌های تحت کنترل آنها را پس گرفته است. داعش نابود خواهد شد و هر کسی که آمریکا را تهدید می‌کند، هیچ گاه احساس امنیت نخواهد کرد. به همه نیروهای نظامی آمریکا می‌گویم که فرمانده کل شما بودن، افتخار کل زندگی من است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته