دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 دی 1395 - 10:30

4 هزار نیروی آمریکایی به آلمان اعزام شدند/ جنگ سرد مسکو- واشنگتن بالا گرفت

دولت آمریکا به منظور دفاع از متحدان اروپایی‌اش در برابر آنچه که تجاوز احتمالی روسی به کشورهای اروپایی خوانده شده است، چهار هزار سرباز به آلمان اعزام کرد.
کد خبر : 150051

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت سی‌ان‌ان، چهار هزار سرباز آمریکایی در قالب اعزام چرخشی دائمی نیرو به اروپا به آلمان اعزام شده‌اند و پنتاگون گفته که این اقدام با هدف ارسال پیامی آشکار به یک کشور خاص یعنی روسیه انجام شده است.


جف دیویس، سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «همانطور که می‌دانید روسیه با تهاجم به اوکراین بسیاری از متحدان و شرکای ما را نگران ساخته است... اینکه ما بتوانیم تعهد خودمان مبنی بر دفاع از آنها را به صورت ملموسی نشان بدهیم، یک عنصر مهم در دفاع جمعی ما از اروپا به شمار می‌رود.»


تیپ سوم لشکر چهارم پیاده نظام آمریکا که از فورت کارسون کلرادو، عازم آلمان شده، روز یکشنبه به شهر برمرهون رسید. همچنین 2400 قطعه تجهیزات نظامی شامل تانک، خودروهای زرهی، توپ، کامیون و کانتینر به همراه این نیروها به آلمان ارسال شده است.


این تجهیزات قرار است به لهستان ارسال شوند تا از آنجا به منظور انجام تمرینات نظامی و آموزشی با متحدان اروپایی در هفت نقطه در شرق اروپا توزیع شوند.


به گفته ژنرال تیم ری، جانشین فرمانده نیروهای نظامی آمریکایی در اروپا، تیم رزمی این تیپ زرهی به عنوان بخشی از اعزام چرخشی نیروهای نظامی آمریکا به منطقه اعزام شده و قسمتی از تلاش‌های واشنگتن برای نشان دادن عزم راسخ این کشور برای دفاع از متحدان اروپایی‌اش در پی تجاوز روسیه به اوکراین است.


اعزام این نیروها و تجهیزات نظامی به اروپا جدیدترین اقدامات دولت ایالات متحده برای افزایش حضور نظامی زمینی، دریایی و هوایی‌اش در اروپا به شمار می‌رود.


ری افزود: «بگذارید صریح صحبت کنم. این یک بخش از تلاش‌های ما برای ایجاد بازدارندگی در مقابل تجاوزات روسیه است تا تمامیت سرزمینی متحدانمان را تضمین کنیم و آزادی، کامیابی و صلح در کل اروپا را حفظ کنیم... ما در زمینه ارتقاء زیرساخت‌ها در کل اروپا سرمایه‌گذاری کرده‌ایم... ما همچنین در حال اضافه کردن تجهیزات و ادوات و انجام تمرینات نظامی با متحدان و شرکایمان هستیم.»


به علاوه، ایالات متحده قصد دارد «محدوده و میزان پیچیدگی» تمرینات نظامی خود در منطقه را افزایش دهد و تمرکز این فعالیت‌ها بر همکاری با نیروهای متحد، سیستم دفاع موشکی و عملیات‌های واکنش سریع در برابر بحران خواهد بود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته