دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1394 - 10:56
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با آنا:

پایان مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1394

دکتر حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از پایان مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1394 خبر داد.
کد خبر : 15003

دکتر توکلی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اعلام این خبر گفت: مهلت انتخاب رشته های تحصیلی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1394 ساعت 24 دیروز، یک شنبه ششم اردیبهشت ماه 94 پایان پذیرفت.


وی افزود: بر اساس آمار اولیه ی گزارش شده از تعداد 56740 داوطلب مجاز به انتخاب رشته، تعداد 40281 داوطلب نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند، به عبارت دیگر 71 درصد دواطلبان مجاز به انتخاب رشته، انتخاب رشته کرده اند. بدیهی است که آمار نهایی انتخاب رشته کنندگان متعاقبا اعلام خواهد شد.


توکلی تصریح کرد:‌ با توجه به برنامه زمانی پیش بینی شده، گزینش علمی مرحله اول به منظور معرفی داوطلبان به صورت چندبرابر ظرفیت و با توجه به ظرفیت پذیرش دانشجو در هر یک از کد رشته محل های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو بر اساس نمره کل حاصل از 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل های تراز شده دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و دیگر ضوابط، با توجه به اولویت کدرشته محل های انتخابی داوطلبان انجام می گیرد و فهرست اسامی معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت کدرشته محل های مربوط برای شرکت در مصاحبه تخصصی، بررسی سوابق علمی، آموزشی،‌ پژوهشی مطابق مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و حداکثر در 5 کدرشته محل در روز دوشنبه 14 اردیبهشت ماه 94، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور، منتشر و برای دانشگاه ها و موسسات آموزشی عالی ذیربط نیز ارسال خواهد شد.


مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان درباره نحوه گزینش معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت برای شرکت در مصاحبه تخصص افزود:‌کلیه معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت به منظور شرکت در مصاحبه تخصصی،‌ بررسی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی،‌ضرورت دارد بر اساس برنامه زمان بندی مندرج در اطلاعیه ای که به همراه فهرست اسامی آنان بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد، برای شرکت در مراحل مذکور اقدام کنند.


همانطور که قبلا نیز اعلام شده است، در‌آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1394، تعداد201660 نفر ثبت نام کرده اند، که از این تعداد افراد، تعداد 164587 داوطلب در جلسه آزمون حاضر و تعداد 37703 داوطلب غایب بوده اند. نتایج اولیه آزمون کلیه شرکت کنندگان به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه مذکور از ساعت 20 روز چهارشنبه 26 فروردین ماه سال 94 بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته