دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 دی 1395 - 09:50

گزارش‌های امنیتی: روسیه در حال جاسوسی از ترامپ بوده است

نهادهای اطلاعاتی آمریکا گزارش‌هایی به دونالد ترامپ داده‌اند که ادعا می کنند افسران اطلاعاتی روس از ماه‌ها قبل در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره وی بوده‌اند.
کد خبر : 150022

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، دو مقام آمریکایی روز سه شنبه گفتند، اسناد طبقه‌بندی شده‌ای که روسای 4 آژانس اطلاعاتی آمریکا هفته گذشته به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا ارائه کرده بودند، در بردارنده ادعاهایی است مبنی بر اینکه عوامل اطلاعاتی روسیه در حال جمع آوری اطلاعات درباره او هستند.


آنها به رویترز گفتند، این ادعاها که «اثبات نشده» توصیف شده‌اند، شامل یک یادداشت 2 صفحه‌ای الحاق شده به یکی از این گزارش ها در مورد دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 است که مقامات اطلاعاتی آمریکا هفته گذشته به ترامپ و باراک اوباما ارائه کرده‌اند.


ترامپ سپس از طریق توییتر به این گزارش‌ها واکنش نشان داد و نوشت: «خبرهای جعلی-یک ساحره‌گیری سیاسی تمام عیار!». تیم انتقالی ترامپ به درخواست اظهارنظر در این باره پاسخ نداده است. یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود گفت، اف‌بی‌آی و دیگر نهادهای اطلاعاتی به تحقیق درباره میزان اعتبار و دقت این ادعاها ادامه می دهند.


این ادعاها شامل گزارش‌های تحقیقی‌ای است که سال گذشته توسط یک افسر اطلاعاتی انگلیسی، برای مقامات حزب دموکرات و دولت آمریکا تهیه شده است. اکثر کارهای قبلی این افسر اطلاعاتی انگلیسی، معتبر تلقی شده‌اند.


مقامات آمریکایی گفتند، ماموران تحقیق تاکنون نتوانسته‌اند صحت اطلاعات مربوط به تعاملات مالی و شخصی ترامپ با تجار روس و تجار دیگر را که تحلیلگران اطلاعاتی آمریکا ادعا می‌کنند آنها افسران اطلاعاتی روس بوده یا برای سازمان اطلاعاتی روسیه کار می‌کرده‌‌اند، تایید کنند. مقامات آمریکایی گفتند، ثابت شده که برخی از اطلاعات ارائه شده در این گزارش‌ها که توسط افسر اطلاعاتی انگلیس تهیه شده‌اند، نادرست بوده است. اف بی آی از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.


این اتهامات که روسیه تلاش کرده تا اطلاعاتی درباره دونالد ترامپ جمع‌آوری کند، در تابستان سال گذشته به اف‌بی‌آی و دیگر مقامات دولت آمریکا ارائه شده و ماه‌ها روی این اطلاعات کار شده است.


به گفته این منابع که به دلیل حساسیت موضوع نخواستند نامشان فاش شود، اف‌بی‌آی ابتدا این اطلاعات را که اولین بار توسط سی‌ان‌ان افشا شد، جدی گرفته است. اما اف‌بی‌آی نتوانسته روی این اطلاعات اقدام خاصی انجام دهد و افسر سابق اطلاعاتی انگلیس، حدود 3 هفته قبل از انتخابات ماه نوامبر در آمریکا (آبان) ارتباط خود با مقامات اطلاعاتی آمریکا را قطع کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته