دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 دی 1395 - 11:25

توسعه حیرت‌انگیز توان موشکی روسیه

روسیه سامانه‌های موشکی جدیدی طراحی کرده است که می‌توانند بر سامانه‌های دفاعی غرب غلبه کنند. در همین راستا، کارشناسان نظامی معتقدند روسیه می‌تواند موشکی مافوق صوت پرتاب کند که در مدت 13 دقیقه نقطه ای را در بریتانیا هدف قرار دهد.
کد خبر : 150018

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری الدیار، روزنامه دیلی‌میل چاپ بریتانیا در گزارشی نوشت: «موشک ابیکت 4202 از فاصله چند هزار مایلی از پایگاه نظامی یاسنی در روسیه، به سوی شبه‌جزیره کامچاتکا در خاور دور پرتاب شد و به‌گفته یکی از مسئولان کرملین، آزمایش با موفقیت انجام شد.»


طبق گفته کارشناسان نظامی، امکان رصد این موشک از سوی سامانه‌های ضد موشک آمریکا وجود ندارد، چرا که ابیکت 4202 با سرعتی بسیار زیاد پرتاب می‌شود و به هدف اصابت می‌کند.


شرکت سازنده این موشک در روسیه اعلام کرد که این سلاح به‌زودی جای سلاح‌های اتمی همچون بمب اتمی هیروشیما را خواهد گرفت و آن موشک‌ها در مقابل این موشک، نوعی شوخی به نظر می‌رسند.


روسیه پیشتر از تصاویر بزرگ‌ترین موشک هسته‌ای خود رونمایی کرده بود که می‌تواند مساحتی در حدود مساحت فرانسه یا تگزاس را نابود کند و ظرف 12 دقیقه به ساحل غربی آمریکا برسد. مجوز ساخت این موشک در سال 2011 صادر شده بود و به‌نظر می‌رسد این موشک‌ها تا سال 2018 آماده بهره‌برداری باشند.


همچنین به‌زودی از موشک‌های مافوق صوت جدید ار اس 28 سارمات که ناتو نام ساتانا 2 (شیطان 2) را بر آن گذاشته است، در سامانه موشکی روسیه رونمایی می‌شود. سرعت این موشک‌ کمتر از 4.3 مایل (7 کیلومتر) در ثانیه است و قرار است در سامانه دفاع موشکی روسیه به‌کار گرفته شود. این موشک قادر است کلاهکی هسته‌ای به وزن حدود 40 مگا تن را حمل کند. سرعت اصابت این موشک به هدف، دو هزار برابر سرعت موشک‌های اتمی‌ای بود که در سال 1945 بر هیروشیما و ناکازاکی فرود آمدند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب