دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

منصوریان و تیمش آماده انتقام از لشگر دایی/ جدال پرسپولیس با سایپا بحران‌زده

در اولین هفته دور برگشت لیگ برتر سرخ‌پوشان تهران و تبریز به‌دنبال جایگاه اول جدول هستند.
کد خبر : 150012

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران امروز با دیدار تیم‌های صنعت‌نفت آبادان و صبای‌قم آغاز می‌شود و فردا و پس فردا با برگزاری 7 دیدار دیگر ادامه می‌یابد.


صنعت‌نفت آبادان - صبای‌قم


برزیلی‌های آبادان در حالی برابر تیم بحران‌زده صبا قرار می‌گیرند که خودشان هم وضعیت خوبی در هفته‌های آخر لیگ نداشتند و نهایتا سرمربی خودشان را عوض کردند. نادردست‌نشان که در هفته‌های ابتدایی لیگ شانزدهم تیمش در میان 3 تیم بالایی جدول قرار گرفته بود در پایان نیم‌فصل جای خود را با رده یازدهم عوض کرد تا فیروز کریمی جانشین دست‌نشان شود. حال باید دید کریمی که موفق شد دو فصل پیش ملوان بحران‌زده را در لیگ برتر حفظ کند، می‌تواند در آبادان تیم صنعت‌نفت را حفظ کند یا نه. در آن سوی میدان هم صبای‌قم که حتی خبر برکناری عبدالصمد مرفاوی سرمربی این تیم منتشر شده بود با تقویت اندک خود در نیم‌فصل به آبادان آمده تا نتیجه بگیرد. صبایی‌ها هنوز در جمع امتیازات دو رقمی نشده‌اند و برای خروج از بحران باید برابر صنعت‌نفت امتیاز بگیرند.


پیکان - گسترش‌فولاد


در اولین بازی فردا پیکانی‌ها که هم امتیاز با ذوب‌آهن در رده چهارم جدول هستند برابر گسترش فولادی قرار می‌گیرند که در هفته‌های پایانی به خودش آمد و از پایین جدول خودش را به رده نهم رساند. شاگردان مجید جلالی این هفته به فکر این هستند که در بالای جدول باقی بمانند و برای همین باید برابر گسترشی که روند رو به رشدی را می‌گذارد، به موفقیت برسد. پیکان با جذب امیرحسین کریمی شاگرد سابق فراز کمالوند این هفته به‌دنبال این خواهد بود تا از مهره سابق این تیم استفاده کند و به 3 امتیاز با ارزش برسد. گسترش هم برای آنکه بتواند جزو تیم‌های تک رقمی جدول باقی بماند تلاش خواهد کرد تا در این بازی به امتیاز برسد.


استقلال خوزستان - تراکتورسازی


آبی‌های خوزستان درحالی برابر تیم دوم جدول رده‌بندی قرار می‌گیرند که در نیم‌فصل مهم‌ترین بازیکنانی که از دست دادند، عزت‌الله پورقاز و رحیم زهیوی بودند و توانستند آرش افشین و آلویز نانگ را هم به خدمت بگیرند. این درحالی بود که به نظر می‌آمد این تیم ستاره‌‌های بیشتری را از دست می‌دهند. در هر صورت شاگردان پورموسوی کار بسیار سختی برابر تراکتورسازی یکی از مدعیان جدی قهرمانی رقابت‌های این فصل دارند. تراکتوری‌ها در نیم‌فصل سروش رفیعی را از دست دادند و خبرهایی درباره جدایی جاسم کرار شنیده می شود اما آنها موفق شدند امید عالیشاه و احمد نوراللهی را از پرسپولیس بگیرند و به نوعی تضعیف نشده‌اند. بدون شک این بازی جدال تماشایی بین هر دو تیم خواهد بود.


نفت تهران - استقلال


در ورزشگاه تختی نفت‌تهران آخرین بازی روز پنج‌شنبه را برابر استقلال برگزار می‌کند. آخرین رویارویی دو تیم در چارچوب جام‌حذفی بود که نفتی‌ها در پایان 120 دقیقه موفق شدند در یک بازی جنجالی به پیروزی برسند. دیداری که علی دایی توهین‌های هواداران استقلال را به خودشان برگرداند. سرمربی نفت‌تهراندر دیدار نیمه‌نهایی جام حذفی به خاطر جنجال‌هایی که به‌پا کرد از سوی داور اخراج و پس از آن 2 جلسه از سوی کمیته انضباطی محروم شد تا دیدار فردای تیمش را از روی سکوها دنبال کند. در سمت دیگر استقلال که همچنان درگیر مسایل مهدی رحمتی، کاوه رضایی و بختیار رحمانی است، به‌دنبال جبران شکست جام حذفی و البته شروعی خوب در نیم‌فصل دوم است. آبی‌ها وضعیت خوبی در جدول ندارند و می‌خواهند خود را به کورس قهرمانی نزدیک کنند. بنابراین پیروزی در این بازی 6 امتیازی این تیم را به جمع 5 تیم بالای جدول می‌رساند. باید دید این دیدار حساس که در آن دو تیم غایبان مهمی هم دارند در پایان به‌سود کدام تیم به پایان می‌رسد.


پرسپولیس - سایپا


در‌ مهم‌ترین بازی روز جمعه پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف سایپا می‌رود. سرخ‌پوشان پایتخت که با از دست دادن عالیشاه و نوراللهی با اعتراض‌های زیادی مواجه شده بودند با جذب سروش رفیعی که به‌نوعی شاه‌مهره نقل‌وانتقالات نیم‌فصل به حساب می‌آید، کیفیت خوب خود را حفظ کردند و در این بازی به دنبال کسب حداکثر امتیاز هستند تا صدرنشین باقی بمانند. در آن سو سایپا که هرطور شده اجازه نداد حسین فرکی جدا شود با جذب عزت‌الله پورقاز و محمدرضا خلعتبری خود را آماده‌تر از نیم‌فصل اول کرده و برابر پرسپولیس به‌دنبال امتیاز است تا با رده چهاردهم جدول خداحافظی کند.


دیگر بازی‌ها


در دیگر دیدارهای روز جمعه پدیده در مشهد به مصاف سپاهان می‌رود. نماینده مشهدی‌ها در جدول دوازدهم هستند و امیدوارند با پیروزی برابر تیم هشتم به رده‌های بالاتر برسند. در آن سو شاگردان ویسی هم می‌‌خواهند برنده شوند تا در تقابل تیم‌های بالایی جدول حداقل یکی دو رده‌های بالا بیایند.


ماشین‌سازی قعرنشین با فولاد رده ششمی مواجه می‌شود. سبزپوشان تبریزی پس از هفته‌ها موفق شدند برابر سایپا در آخرین بازی نیم‌فصل اول امتیاز بگیرند. البته فولادی‌ها هم امیدوارند با 3 امتیاز خارج از خانه برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا خود را امیدوار نگه دارند.


آخرین بازی هفته شانزدهم هم در ورزشگاه فولادشهر اصفهان بین تیم‌های ذوب‌آهن و سیاه‌جامگان خواهد بود. ذوبی‌ها با پیروزی‌های بسیار خوبی که در هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول گرفتند حالا در رده سوم هستند و بیشترین شانس را برای رسید به پرسپولیس و تراکتورسازی دارند. در سمت مقابل نماینده مشهدی لیگ برتر که خداداد عزیزی را سرمربی خود می‌بیند برای فرار از انتهای جدول به‌فکر گرفتن امتیاز در اصفهان هستند، اگر چه روی کاغذ شانس پیروزری ذوب‌آهن خیلی بیشتر از است.


برنامه دیدارهای هفته شانزدهم لیگ به شرح زیر است:


چهارشنبه - 22 دی 95
صنعت نفت آبادان - صبای قم، ساعت 15، ورزشگاه تختی آبادان
بیژن حیدری - جلیل شعرانی - محمد هاشمی‌نسب - روح‌الله شریفی، ناظر: حیدر شکور


پنجشنبه - 23 دی 95
پیکان - گسترش فولاد تبریز، ساعت 15، ورزشگاه شهدای شهرقدس
وحید کاظمی - محمدرضا ابوالفضلی - مهدی عالیقدر - کوپال ناظمی، ناظر: محمدعلی فروغی


استقلال خوزستان - تراکتورسازی تبریز، ساعت 15:30، ورزشگاه غدیر اهواز
احمد صالحی - سعید قاسمی - مهدی شفیعی - جواد رحیم‌زاده، ناظر: سعید بطحایی


نفت تهران - استقلال، ساعت 16:35، ورزشگاه تختی
تورج حق‌وردی - محمدرضا منصوری - علی میرزابیگی - محمدحسین ترابیان، ناظر: حسین عسگری


جمعه - 24 دی 95
ماشین سازی تبریز - فولادخوزستان، ساعت 14، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
مهدی سیدعلی - یعقوب حجتی - مرتضی کاظمیان - سعاد وفاپیشه، ناظر: مسعود فلاح


پرسپولیس - سایپا، ساعت 16:35، ورزشگاه آزادی
محمدحسین زاهدی‌فر - سجاد طوری - محمد عطایی -کمیل غلامی، ناظر: علیرضا یزدانی


پدیده - سپاهان اصفهان، ساعت 14، ورزشگاه ثامن مشهد
رضا کرمانشاهی - علی اکبر نوری - بابک عباسقلی‌زاده - علی بای، ناظر: بهرام مهرپیما


ذوب‌آهن اصفهان - سیاه جامگان مشهد، ساعت 15، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
اشکان خورشیدی - حسن ظهیری - براتعلی مولوی - وحید صالحی، ناظر: علیرضا کهوری



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته