دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دیدار عبدالله دوم با تیم ترامپ

یک روزنامه اردنی به نقل از برخی منابع از دیدارهای اخیر پادشاه این کشور در آمریکا با برخی مسئولان تیم رئیس‌جمهوری جدید این کشور خبر داد.
کد خبر : 149936

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر از ایسنا، برخی منابع سیاسی آگاه در گفت‌وگو با روزنامه الغد چاپ اردن، گفتند: «عبدالله دوم در سفر غیررسمی خود به آمریکا و دیدارهای متعدد و غیررسمی با برخی مسئولان تیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا به بررسی برخی محورها و موضوعات در دو سطح عربی و داخلی و نیز تقویت روابط دو جانبه واشنگتن-امان پرداخت.»


این منابع افزودند:‌ «گفت‌وگوها فرصتی برای شرح برداشت‌های دولت جدید آمریکا از موضوعات منطقه و در راس آن‌ها موضوع فلسطین، نبرد با تروریسم، بحران‌های سوریه و عراق، آخرین تحولات میدانی نبرد با داعش و تلاش‌ها برای ازسرگیری مذاکرات صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی بود.»


به‌گفته منابع مذکور، در این دیدارها درباره قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی این شهر و نیز پیامدهای منفی طرح آمریکا درباره انتقال سفارتش به قدس اشغالی گفت‌وگو شد.


روزنامه رای‌الیوم نیز نوشت: «عبدالله دوم با تیم ترامپ بر سر نزدیک‌ترین زمان برای دیدار این دو مقام با یکدیگر توافق کردند. احتمالا این دیدار در ماه مارس (اسفند) باشد و پادشاه اردن نخستین رهبر عربی باشد که با ترامپ دیدار خواهد کرد.»


پیش‌بینی می‌شود که این دیدار با میزبانی امان برای اجلاس سران عرب در پایان ماه مارس (اوایل فروردین 1396) همزمان باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته