دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 دی 1395 - 15:30

جزئیات پیش‌نویس بیانیه پایانی کنفرانس صلح پاریس

روزنامه هاآرتص پیش‌نویس بیانیه پایانی کنفرانس صلح پاریس را که قرار است 15 ژانویه (26 دی) در پاریس برگزار شود، منتشر کرد.
کد خبر : 149910

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایسنا، روزنامه هاآرتص پیش‌نویس بیانیه پایانی کنفرانس پاریس را منتشر کرد که در آن آمده است: «کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس هیچ‌گونه تغییر یک جانبه را چه در مرزهای سال 1967 و چه در قدس اشغالی به رسمیت نمی‌شناسند و آن‌ها اعلام خواهند کرد که اراضی تحت اشغال اسرائیل با شهرک‌های صهیونیست‌نشین تفاوت دارد.»


در بخش دیگری از این بیانیه آمده است کشورهای شرکت کننده در کنفرانس از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواهند خواست که بار دیگر حمایت خود از راهکار تشکیل دو کشوری و خارج کردن همه نهادهای رسمی فلسطینی و اسرائیلی مخالف این راهکار را اعلام کنند.


به‌گفته مسئولان غربی آگاه به مقدمات برگزاری این کنفرانس، بند راه‌حل تشکیل دو کشور، برخی وزیران دولت نتانیاهو مانند نفتالی بنت، وزیر آموزش و پرورش اسرائیل را خطاب قرار می‌دهد که خواستار حذف راهکار تشکیل دو کشور شده‌اند. علاوه بر این، برخی مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح هم به تحریک به خشونت علیه اسرائیل متهم شده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته