دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 دی 1395 - 09:55

عقب‌نشینی داعش از غرب موصل/ معاون ابوبکر بغدادی کشته شد

منابع خبری در موصل روز گذشته (دوشنبه) اعلام کردند مهم‌ترین خطوط دفاعی گروه تروریستی داعش در اطراف رود دجله در غرب موصل آزاد شد.
کد خبر : 149825

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه خبری سومریه نیوز، یک منبع محلی در استان نینوا گفت: «نیروهای عراقی خود را به حاشیه غربی رود دجله رسانده‌اند و اکنون از مقرهای اصلی داعش در منطقه صدای تیراندازی شدید شنیده می‌شود. علاوه بر این، بیشتر تروریست‌ها که در میان آن‌ها اتباع عربی و خارجی نیز حضور دارند، به‌تدریج در حال عقب‌نشینی هستند.»


وی افزود: «به‌دنبال انتشار خبر کشته شدن وزیر جنگ داعش، اوضاع در بخش قدیمی موصل واقع در ساحل شرقی ملتهب شده است.»


از سوی دیگر یک مقام محلی در استان نینوا گفت: «افراد مسلح ناشناس به سه گشتی عناصر داعش در بخش بعاج واقع در غرب شهر موصل حمله کردند و به‌دنبال آن، این گروه تروریستی منع آمد و شد خودروها را اعلام کرده است.»


یک مقام نظامی استان نینوا نیز روز گذشته (دوشنبه) از کشته شدن معاون ابوبکر بغدادی، رهبر داعش در حمله نیروی هوایی عراق به مرکز موصل خبر داد.


خبرگزاری اسپوتنیک در این‌باره گزارش کرد: «دفتر اطلاعات ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش عراق طبق معلومات دقیق، حمله هوایی را در منطقه کشاورزی الاصلاح در موصل اجرا کردند که در این عملیات، پنج نفر از رهبران داعش از جمله معاون ابوبکر بغدادی کشته شدند.»


طبق این بیانیه، در حمله جنگنده‌های عراقی عبدالواحد خضیر سایر جوعان (ابو لوی) معاون ابوبکر بغدادی، احمد خضیر سایر جوعان مسئول راهنمایی و رانندگی داعش و عبدالکریم خضیر سایر جوعان (ابو حربی) مسئول کشاورزی تل‌عفر و محلبیه کشته شدند.


آب موصل قطع شد


از سوی دیگر وب سایت شبکه سومریه‌نیوز به‌نقل از یک عضو شورای استان نینوای عراق اعلام کرد که داعش آب 30 محله تازه آزاد شده در شرق موصل را قطع کرده است.


حسام عبار، عضو شورای استان نینوای عراق گفت دولت در تلاش است زمینه تامین آب شرب بهداشتی را برای این مناطق فراهم کند.


وی افزود: «داعش امروز آب 30 محله را در شرق موصل قطع کرد. 10 محله دیگر در این منطقه نیز تنها برخی ساعات روز آب آشامیدنی دارند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته