دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 دی 1395 - 09:53

آمریکا چند شخصیت روس را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا 5 تبعه روسیه را به اتهام نقض حقوق بشر و یک تبعه لبنانی را در ارتباط با تحریم‌های مالی حزب‌الله، در لیست تحریم‌های بین المللی خود قرار داد.
کد خبر : 149798

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه خبری سومریه‌نیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که هفت نفر را به فهرست سیاه مبارزه با تروریسم افزوده است، که در این میان پنج نفر روسی، یک نفر لبنانی و یک نفر ایرانی هستند.


در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: «دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی این هفت نفر را در فهرست ویژه مبارزه با تروریسم قرار داده است.»


خبرگزاری اینترفکس روسیه در این‌باره گزارش کرد: «وزارت خزانه‌داری آمریکا پنج تبعه روس را طبق قانون مگنتسکی محکوم کرده است. این افراد عبارتند از آلکساندر باستریکین از نزدیکان پوتین و رئیس دفتر تحقیقات فدرال روسیه، استانسلاف گوردییفسکی، دیمیتری کوفتون، اندری لوگوفوی و گنادی بلاکسین.»


سرگئی مگنیتسکی، وکیلی ضد فساد در روسیه بود که در سال 2009 در زندان فوت کرد. آمریکا در سال 2012 با تصویب قانون مسئولیت حقوق بشر مگنیتسکی به‌دنبال قانونی کردن تحریم مقام‌های روس به بهانه‌های حقوق بشری برآمد.


پایگاه خبری العالم نوشت: «پنج تبعه تحریم شده روس، همچنین به دست داشتن در مرگ آلکساندر لیتوینینکو، افسر سابق سازمان اطلاعات خارجی روسیه و منتقد دولت ولادیمیر پوتین متهم شده‌اند که به‌دنبال آلودگی به عنصر رادیواکتیو پولونیوم با جرم اتمی 210 در 23 نوامبر 2006 (2 آذر 1385) در شهر لندن به شکل مرموزی کشته شد.»







انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته