دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1394 - 09:55

ایجاد طرح‌های فرهنگی ماندگار از اولویت‌های سال جاری واحد تربت حیدریه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه گفت: ایجاد طرح‌های فرهنگی ماندگار از اولویت‌ها و سیاست‌های این واحد دانشگاهی در سال جاری است.
کد خبر : 14975

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمد علی علیزاده در نشست خبری سی امین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه اظهار کرد: کیفیت و توسعه تحصیلات تکمیلی و موضوعات پژوهش محور در قالب مراکز رشد از اولویت‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه افزود: برای ایجاد مراکز رشد و دانش بنیان باید توسعه تحصیلات تکمیلی به موازات هم حرکت کنند تا شاهد رشد و شکوفایی علم و تولید باشیم.


وی گفت: این دانشگاه در سال گذشته با اخذ مجوز پذیرش دانشجو در ۲۲ رشته شامل ۳ رشته دکتری، ۱۵ رشته کار‌شناسی ارشد و چهار رشته کار‌شناسی، در زمینه تحصیلات تکمیلی رشد خوبی داشته است.


علیزاده افزود: افزایش تعاملات مشترک با دانشگاههای خارج از کشور در حوزه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی در قالب تفاهم نامه‌های همکاری از برنامه‌هایی است که در دستور کار جدی دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه قرار دارد.








رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه گفت: ۱۱۰ مقاله علمی اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان سال گذشته در مجلات معتبر کشوری و بین المللی به چاپ رسید

وی بیان کرد: در سال جاری بیش از پنج هزار عضو هیئت علمی جذب دانشگاههای آزاد اسلامی کشور خواهند شد که سهمیه تربت حیدریه ۱۱ دانش آموخته و یا دانشجوی دکترا است.


علیزاده گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه به دنبال انعقاد تفاهم نامه همکاری با مراکز علمی و پژوهشی استان و شهرستان برای بهره وری بیشتر از ظرفیت‌های منطقه است.


وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه با چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو، بیش از ۶۰ عضو هیئت علمی تمام وقت و ۱۳۰ عضو هیئت علمی مدعو و با ۶۲ رشته فعال از سال ۱۳۶۴ به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع آموزش عالی تربت حیدریه فعالیت می‌کند.


علیزاده افزود: اکنون ۴۷ نفر در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه عضو هستند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه گفت: ۱۱۰ مقاله علمی اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان سال گذشته در مجلات معتبر کشوری و بین المللی به چاپ رسید.


وی افزود: بیشتر این مقالات در مجلات پایگاه استنادی ISI، ISC و مجلات معتبر بین المللی و ملی درحوزه‌های پژوهشی، فنی و مهندسی، علوم تربیتی و صنایع غذایی به چاپ رسیده است.


وی از برگزاری دوره‌های آموزشی علمی و مفید خبر داد و گفت: با توجه به نیاز شهرستان دوره‌های آموزشی علمی پژوهشی کوتاه مدت که از سوی استادان تعریف می‌شوند برای دانشجویان و سایر افراد علاقه مند در راستای تولید علم و ثروت و حمایت از کارآفرینان در این دانشگاه با حضور استادان مجرب بین المللی برگزار می‌شود.


علیزاده تصریح کرد: این دانشگاه در سال گذشته چهار طرح دانش بنیان را به استان معرفی کرده که تاکنون طرح بالش ضد آسم به تصویب رسیده که با حمایت مالی دانشگاه آزاد اسلامی بزودی تولید و روانه بازار می‌شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اولویت‌های مهم این نهاد آموزشی در حوزه فرهنگی است که تاکنون توسعه مجتمع فرهنگی و مزار شهدای گمنام، ایجاد تشکل‌های مختلف فرهنگی سیاسی و …. انجام شده و در نیمه مهرماه نکوداشت معصومی بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شود.


دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه در پنجم اردیبهشت سال ۱۳۶۴ از سوی معصومی عضو مجلس خبرگان رهبری تاسیس شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته