دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیام تسلیت چهره‌های سیاسی، احزاب و نهادها در پی درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، چهره‌های سیاسی، مسئولان و مقامات کشور پیام‌های جداگانه ای را صادر کردند و درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفتند.
کد خبر : 149748

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، متن پیام تسلیتی را صادر کرد.



بسم‌الله الرحمن الرحیم


انا لله و انا الیه راجعون


اذا مات العالم، ثلم فی الاسلام ثلمهْ لا یسدها شیء


عروج ملکوتی و غمبار عالم ربانی، فقیه صمدانی، مفسر قرآن، مجاهد نستوه و خستگی‌ناپذیر، مصلح و منذر امت، حضرت آیهْ الله جناب آقای هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام موجی از غم و اندوه و فراق را در سینه ملت بزرگ و مومن ایران و آزادی‌خواهان و مصلحان جهان برانگیخت.


هاشمی مرد دوران سخت، جان‌نثار امام انقلاب و انقلاب امام، یار صدیق رهبری فرزانه انقلاب اسلامی و مرد تلاش و فرمانده شجاع سال‌های دفاع مقدس، چهره درخشان و تابناک اسلام و انقلاب و ایران، مرد پذیرفتن مسئولیت‌های خطیر و صاحب اراده و قدرت والا در تصمیم‌گیری‌های تاریخ‌ساز، مرد عرصه‌های عشق‌ورزی به خاندان پیامبر اعظم(ص)، و قامت استوار و مستحکم و صبور در ارائه گفتمان حریت و انصاف، از میان ما خاکیان رخت بر بست، تا به جمع اولیاء پیوسته و در مقام قرب الهی، مأوی گزیند.


هنر فراخوانی به وحدت و برادری و همدلی و گذشت در راه اهداف آسمانی انقلاب اسلامی از ویژگی‌های برجسته این عالم و سیاستمدار متقی بود.


این ضایعه جبران‌ناپذیر را به ساحت مقدس قطب عالم امکان، حضرت بقیهْ الله الاعظم، مقام معظم رهبری (مدظله) و ملت شریف و قدرشناس ایران، خاندان معظم ایشان تسلیت و تعزیت گفته، برای آن روح بلند و سترگ و آسمانی، علو درجات را از درگاه حضرت حق مسألت می‌کنیم.


این حدیث نفس ما در مرکزی است که با تدبیر و همت این عالم بصیر و برای اندیشیدن به فردای بهتر مردم این سرزمین شکل گرفت.


(الموت صعب، انما المفارقه الأحباب والله اصعب)


مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام


سید ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین طی پیام زیر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.


بسمه تعالی


بیانیه حزب اسلامی ایران‌زمین به مناسبت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی


در نهایت تاثر و تالم درگذشت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام و رهبری، آن بزرگمرد عرصه ظلم‌ستیزی و انقلاب و سال‌های پرتنش دفاع مقدس،‌ سردار سازندگی و آبادانی کشور را به محضر امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، خانواده محترم ایشان و آحاد ملت شریف ایران و تمامی ارادتمندان و دوستدارانش در سراسر گیتی به ویژه مردم مظلوم فلسطین و لبنان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند منان علو درجات را آرزومندیم.


گاه تقدیر بازی لطیفی دارد و وداع با آیت‌الله هاشمی در شب شهادت امیرکبیر، آن بزرگمرد تاریخ ایران از این دسته است.


آیت‌الله هاشمی در طی عمر پربرکت خود در جهت اعتلا و تقویت جمهوری اسلامی و رهبری نظام چه در زمان امام‌(ره) و چه پس از آن از هیچ تلاشی فروگذار ننموده و مشی سیاسی‌اش همواره مشحون صبر و صداقت و وفاداری به آرمان‌های انقلاب و رهبری بود.


او که رهبر معظم انقلاب در فراقش فرمودند: «هیچ شخصیت دیگری را نمی‌شناسم که تجربه‌ای مشترک و چنین درازمدت را با او در نشیب و فرازهای این دوران تاریخ‌ساز داشته باشم.» چه زیبا در این سال‌های اخیر نام او با مصلحت نظام پیوند خورد؛ آنکه در رویارویی با انواع تهمت‌ها و توطئه‌ها فارغ از آبرو و اعتبار خود الگوی صبر و بزرگترین دغدغه‌اش مصلحت نظام و انقلاب بود.


یادش در تاریخ ایران‌زمین همچون امیرکبیر ماندگار و گرامی باد.


سید ابوالقاسم رئوفیان


دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین



جامعه روحانیت مبارز نیز در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از چهره‌های اصلی خود پیامی به شرح زیر صادر کرد:



الذین آمَنُوا و هاجَروا و جاهَدوا فی سَبیلِ اللهِ بِأَمْوَالهِمْ وَ أَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللَّهِ وَ أُوْلَئکَ هُمُ الْفَائزُونَ


رحلت ناگهانی و غمبار عالم و روحانی مبارز، مرد پرصلابت روزهای سخت، رهرو صدیق، تکیه گاه امام و نظام، امین ولایت و امّت و فرزند همیشه عزیز انقلاب، آیت الله حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی، موجب افسوس و اندوه شد. خوشا به حال آن رفیقِ خیرخواه و سیاستمدار خدوم که عمر گرانمایه اش را، سراسر، در خدمت به آرمان ها و پاسداشت اصول دینی و انقلابی گذراند و تا پایان بر سرِ پیمان ماند. طُوبى له وحُسْنُ مَآب. به لطف الهی، میراث خمینی کبیر (رضوان الله علیه)، اینک و پس از چهار دهه، به والاترین سطح شوکت، عزّت و بلوغ خود رسیده است و رفتن یکی از خیل خادمان، خللی در بنیان مرصوص نظام پدید نمی آورد، اما این سرفرازی و صلابت، وامدار جدّ و جهدِ بی دریغ مردانی است که، در کسوت سرباز و فرمانده و راهبر، پای در راه پر نشیب و فراز خدمتگزاری گذاشتند و بی تردید، آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از این بزرگان و از گرامی ترینِ آنان بود.


تأثیر انکارنشدنی او در شکل گیری انقلاب اسلامی در دوران مبارزات و ساماندهی امور به دست او پس از پیروزی، از ذهن و زبان هیچ ایرانیِ انقلابی و میهن دوست منصفی نخواهد رفت. عمر پر برکت او، براستی، مصداق شریفه «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیه» بود. سوابق درخشان او، به همراه همدلی و همراهی و وقار سیاسی اش در انقلابیگری، در مرتبه ای است که تاریخ از او به نیکی یاد خواهد کرد. تفکر هاشمی و اندیشه بلند او اینک بسان سرمایه ای گرانبها در اختیار مدیران و میلیون‌ها ایرانی دینمدار و وفادار به انقلاب و ایران است و کدام حیات بالاتر و ماناتر از این؟


جامعه روحانیت مبارز، که در سوگ یکی از بنیانگذاران برجسته خود نشسته است، ضمن آرزوی سلامت و عزت برای رهبر معظّم انقلاب، این ضایعه دردناک را به ملت شریف ایران اسلامی، رهبر فرزانه، حوزه های علمیه، خانواده و دوستداران آن عزیز تسلیت می گوید و از درگاه خداوند مهربان برای ایشان رحمت و مغفرت بی پایان و علوّ درجات مسألت می کند. رَّبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَأَنتَ خَیْرُ الرَّاحِمِین.


جامعه روحانیت مبارز




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته