دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 دی 1395 - 17:09
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج:

مساله ازدواج جوانان نیازمند آسیب‌شناسی است

مدیرکل دفتر ازدواج با اشاره به کاهش آمار ازدواج در بین جوانان گفت: از اهداف اصلی کمیسیون ازدواج و تعالی خانواده آسیب شناسی موضوع ازدواج جوانان با همکاری دستگاه‌های مرتبط است.
کد خبر : 149734

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت ورزش و جوانان، ناصر صبحی قراملکی در کمیسیون تخصصی ازدواج و تحکیم خانواده با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با این حوزه در ساختمان شماره 2 وزارت ورزش و جوانان گفت: یکی از مهمترین مسائلی که هر فرد در طول زندگی خود با آن روبه‌رو است مساله ازدواج و انتخاب همسر است و این انتخاب آن‌قدر اهمیت دارد که می‌تواند سبک زندگی فرد را تغییر داده و بر آینده وی تاثیرگذار باشد.


وی در ادامه با اشاره به چالش‌های بوجود آمده در زمینه ازدواج جوانان اظهار کرد: در شرایط فعلی متاسفانه شاهد کاهش روز به روز ازدواج، گسترش تجرد و همچنین افزایش طلاق هستیم و این مساله مهمی است که نیاز به آسیب شناسی دارد و از اهداف اصلی این کمیسیون نیز پرداختن به همین موضوع و آسیب شناسی با همکاری دستگاه‌های مرتبط است.


مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده همچنین در خصوص عملکرد دستگاه‌های مرتبط با این حوزه عنوان کرد: از طرفی شاهد این مساله هستیم که عملکرد بسیاری از دستگاه‌های مرتبط با این حوزه موازی یکدیگر است و همچنین مراکز مختلفی بدون وجود وحدت رویه در این حوزه فعالیت می‌کنند که اینها نیاز به هماهنگی دارد.


در این کمیسیون نمایندگان وزارت دادگستری، وزارت وزرش و جوانان، وزارت کشور، مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و سازمان بهزیستی کشور حضور داشتند و موضوعات طلاق، مسائل جنسی، توسعه مراکز مشاوره، تقویت فرهنگ تشزیک مساعی، تغییر ارزش‌های خانوادگی، آموزش مهارت‌های اساسی زندگی از جمله مهمترین موضوعاتی بود که توسط حاضران مطرح شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: مسائل جنسی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته