دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 دی 1395 - 16:17
تنش درباره ورود رئیس‌جمهوری تایوان به آمریکا

هشدار چین به ترامپ: انتقام می‌گیریم

تنها چند ساعت بعد از آنکه رئیس‌جمهوری تایوان توقف مناقشه برانگیر در هیوستون آمریکا داشت، رسانه دولتی گلوبال تایمز چین به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا هشدار داد که در صورتی که سیاست چین واحد لغو شود،‌ این کشور «انتقام خواهد گرفت.
کد خبر : 149704

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، تسائی اینگ ون، رئیس‌جمهوری تایوان در مسیرش به سوی آمریکای مرکزی برای سفر به هندوراس، نیکاراگوئه، گوآتمالا و السالوادور در هیوستون توقف کرد و با نمایندگان ارشد جمهوری‌خواه عضو کنگره آمریکا دیدار داشت. تسائی روز 13 ژانویه (24 دی) نیز در راه بازگشت به تایوان در سانفرانسیکو توقف خواهد کرد.


چین در قالب پیگیری سیاست چین واحد از آمریکا خواسته بود تا اجازه ندهد رئیس‌جمهوری تایوان برای یک دیدار رسمی دولتی وارد آمریکا شود.


چین حاکمیت دولتی تایوان را به رسمیت نمی‌شناسد.


روزنامه گلوبال تایمز نوشته است: «اگر ترامپ پس از ورد به کاخ سفید سیاست چین واحد را لغو کند مردم چین خواستار انتقام‌گیری خواهند شد. در این صورت هیچ جایی برای مذاکره باقی نمی‌ماند.»


به گزارش آنا، روزنامه گلوبال تایمز اشاره نکرده منظور از انتقام‌گیری چه اقداماتی خواهد بود.


سیاست چین واحد در دهه 1970 از سوی رئیس‌جمهوری وقت آمریکا اعلام شد، این سیاست متضمن آن است که دولت حاکم بر پکن فقط به عنوان نماینده رسمی چین از سوی آمریکا شناخته می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته