دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 دی 1395 - 16:09
در پیام‌های جداگانه صورت گرفت

تسلیت دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ 5

روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، استادان، کارکنان، دانشجویان، تشکل‌ها و مجامع دانشگاهی در پیام‌هایی جداگانه درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی را تسلیت گفتند.
کد خبر : 149648

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، متن پیام‌های تسلیت دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت ارتحال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به این شرح است:


محمدسالار کسرایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم: خبر ارتحال ناگهانی شاگرد و مرید حضرت امام (ره) و یار دیرین دوران قبل و بعد از انقلاب رهبر معظم انقلاب، بنیانگذار و رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی مرحوم حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) باعث تالم و تاسف گردید.


این جانب این ضایعه را که مقارن با شب وفات حضرت فاطمه معصومه (س) بوده به محضر ملت شریف ایران، مقام معظم رهبری، بازماندگان آن مرحوم و خانواده بزرگ دانشگاه آزاداسلامی، بویژه اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان قم تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن فقیدسعید غفران الهی وبرای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل آرزومندم.


هیات رئیسه٬ کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان: دانشگاه آزاد اسلامی بنیانگذارش را در حالی از دست داد که همزمان با سالروز وفات حضرت معصومه مطهره و شهادت امیرکبیر بود، مردی که از نخستین روزهای زندگی در دامن خانواده‌ای بزرگ شد که همیشه پیروی از مکتب اهل بیت را سرچشمه نوری برای زندگی می‌دید و در لحظاتی که آلام شکنجه رژیم ستمشاهی صبر و تحمل او را دوچندان می‌کرد به آینده می‌اندیشید، مردی که نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به همراهی امام (ره) داشت و تدبیر و مدیریت او در هشت سال دفاع مقدس باعث شد تا التهاب آن ایام آرام آرام کاهش یابد و سرافرازان بیرق عشق به ایران پیروزمندان حضور در برابر آمریکا و اسرائیل باشند، از سلاح تفکر و قلم و سیاست و اقتصاد استفاده کرد و به سازندگی رسید.


سردار سازندگی ایران اسلامی دریچه‌ای از نور پس از سال‌ها جنجال سیاسی و جنگ نابرابر علیه ایران را باز کرد و به هیات مردی که می‌توانست ایران را در جهان بر چکاد سربلندی برساند رساند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همه عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، علمی و فرهنگی ایران آرام و بی‌تشویش حضور داشت و همواره هر طیفی را به پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رهنمون بود.


کهکشان زندگی او سرشار از خاطره‌ها با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و نائب برحقش مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود و ریشه‌های مقاومت این بزرگمرد تاریخ ایران سرچشمه‌اش از شاگردی حضرت امام خمینی (ره) بود و اندیشه‌اش در حوزه علمیه قم در حالی به بار نشست که امید را برای ایرانی بهتر همیشه آرزومند بود.


دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با عرض تسلیت به حضرت بقیه‌الله الاعظم، مقام معظم رهبری و خانواده صبور و شکیبای آن عالم فرزانه، یگانه تاریخ، صاحب نظر و دوراندیش تاریخ معاصر ایران را به همه سالکان و وارثان دانش و اندیشه، اساتید گرانقدر، کارکنان و دانشجویان و ملت همیشه در صحنه و انقلابی ایران اسلامی تسلیت عرض کرده و برای آن فقید سعید و مبارز نستوه و بزرگمرد تاریخ معاصر ایران علو درجات آرزو می‌کند.


دکتر امین‌رضا کمالیان دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و رئیس واحد زاهدان: ارتحال یار دیرین امام (ره) و رهبرى، مجاهد نستوه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بنیانگذار فقید دانشگاه آزاد اسلامی را به همه مردم شریف ایران اسلامی، خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، دلدادگان نظام اسلامى، خانواده شریف ایشان و به ویژه رهبر معظم انقلاب تسلیت عرض مى نماییم.


هاشمى یک عمر براى انقلاب و اسلام تلاش کرد و همواره از مدافعان سرسخت ولایت فقیه بود، او خود را وقف جهاد و تلاش براى سربلندى و آبادانى ایران عزیز نمود و در این راه رنج شکنجه و تبعید را به جان خرید، مجاهدى نام آور و مبارزى خستگی ناپذیر که در سنگرهاى گوناگون در خدمت مردم عزیز و انقلاب اسلامى سر از پاى نشناخت و پیوسته بر عهدى که با یار و رفیق سالهاى متمادى خود بسته بود باقى ماند.


بی‌شک سوابق انقلابی و کارنامه زرین و درخشان آن بزرگ مرد وفادار به آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی در یاد و خاطره مردم غیور و شهید پرور جاودانه و باقی خواهد ماند. راه او ادامه خواهد داشت.


دکتر بهروز میرزا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز: خبر ارتحال عالم ربانی، مجاهد خستگی ناپذیر، مرد دورانهای سخت انقلاب، یار راستین امام و رهبری، امیر کبیر زمان، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (رضوان الله تعالی علیه) موجب اندوه و تأثرو تالم فراوان گردید.


یقیناً دیدن جای خالی آن عزیز سفر کرده برای یاران و علاقه‌مندان به آن شخصیت والا بسی سخت و جان فرسا است؛ لیکن خدای را شاکریم که سایه رهبری فرزانه از سلاله پاکان بر سر ماست. قطعا هیچ کس جز مقام عظمای ولایت نمی‌داند که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چه عزیزی را از دست داده است. مقام والای او را فقط یار و همسنگرش می‌داند و بس.


این ضایعهٔ مؤلمه که در شب وفات حضرت فاطمه معصومه (س) و سالروز شهادت محمدتقی خان امیر کبیر رخ داد را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب، حوزه‌های علمیه، اعضای مجلس خبرگان رهبری، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، ملت بزرگ ایران، بیت مکرم آن مرحوم و جامعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم. از درگاه خداوند متعال برای آن روحانی والا مقام علو درجات و برای امت داغدار صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می‌نمایم.


دکتر حمزه سارویی دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس: و هراز‌گاه در گذر زمان در گذر بی‌صدای ثانیه‌های دنیای فانی، جرس کاروان از رحیل مسافری خبر می‌دهد که در سکونی، آغازی بی‌پایان را می‌سراید.


با ‌‌نهایت تاسف و تاثر و قلبی آکنده از غم و اندوه ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات موسس دانشگاه ازاد اسلامی، یار دیرین امام و رهبری و سیاستمدار مردم محور را به خانواده محترم ایشان، مردم ایران اسلامی بویژه جامعه دانشگاهی بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت عرض می‌نمایم.


امین رضا جمشیدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک: اینجانب به نمایندگی از استادان، دانشجویان و کارکنان واحد اندیمشک ارتحال ملکوتی عالم مجاهد، یار دیرین امام (ره)، انقلاب و رهبری مرحوم حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، بزرگ مرد انقلاب، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی که عمر پربرکت خود در راه خدمت و بالندگی هرچه تمام‌تر انقلاب شکوه‌مند اسلامی ایران سپری کرد را به ساحت مقدس امام زمان (عج) و به حضور رهبر معظم انقلاب، بیت معظم و ملت بزرگ ایران اسلامی تسلیت عرض کرده و برای آن سعید فقید علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نماییم.


هیات رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی صوفیان: ارتحال جانگداز و عروج ملکوتی مجاهد خستگی ناپذیر، یاردیرین امام و رهبری، بنیانگذارو رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، مبارز نستوه انقلاب که عمرش را برای عظمت اسلام و انقلاب سپری کرد را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران، بیت مکرم و داغدار ایشان و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت عرض می‌نماییم.


دکتر حسین حسن‌پور درویشی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس: عروج ملکوتی عالم ربانی، مجاهد نستوه و یار دیرین امام (ره) و همگام و همسنگر مقام معظم رهبری و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی، آیت الله هاشمی رفسنجانی که سال‌ها عمر بابرکت خود را در مبارزه با رژیم ستمشاهی سپری کردند و در دوران انقلاب اسلامی در استقرار و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی با خدمتگزاری صادقانه و خالصانه در سنگر‌ها و میادین مختلف، تلاش داشته‌اند، موجب تأثر و تألم عمیق اینجانب و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس شد، این ضایعه بزرگ را به مقام معظم رهبری، عموم مردم عزیز، دانشگاهیان، همسر محترمه، فرزندان و برادران وی تسلیت و تعزیت عرض کرده و از درگاه ایزد منان برای این عالم فقید علو درجات را مسئلت می‌نمایم.


حوزه بسیج دانشجویی امام صادق (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر: درگذشت جانسوز و متاثر کننده یار وفادار امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای و خدمت‌گزار صدیق انقلاب اسلامی چه پیش از انقلاب و چه پس از آن، در عرصه‌های مختلف و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت عرض می‌نماییم.


از خداوند متعال برای وی علو درجات و برای خانواده وی صبری جزیل می‌طلبیم. خدمات وی به انقلاب اسلامی از یاد‌ها نخواهد رفت.


دکتر رضا رضایی شیرازی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس: ارتحال یار دیرین امام (ره) و رهبری معظم انقلاب، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی موجب اندوه فراوان شد. بی‌شک نقش اساسی این مجاهد نستوه در مبارزه با رژیم ستم شاهی، شکل گیری و پیشبرد نهضت اسلامی به رهبری امام راحل و عظیم‌الشان و همچنین خدمات ارزشمند وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جایگاه‌ها و مسئولیت‌های گوناگون سیاسی و راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی، هیچگاه از ستور ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی و خاطره مردم انقلابی ایران محو نخواهد شد.


این مبارز خستگی ناپذیر، عمر پر برکت خود را در به ثمر نشاندن و بالندگی هرچه تمام‌تر انقلاب شکوه‌مند اسلامی ایران سپری کرد و نقش بی‌بدیلی در به ثمرنشستن انقلاب و پویایی آن در عرصه‌ها و مقاطع گوناگون داشت.


این جانب این ضایعه دردناک را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران به ویژه بیت شریف وی تسلیت عرض کرده و از خداوند تبارک و تعالی برای آن مجاهد بزرگ، علو درجات را آرزومندم.


دکتر سید عبداله حجتی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب: ارتحال جانسوز بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی، یار صدیق امام خمینی (ره) و رفیق دیرین و همرزم رهبر معظم انقلاب، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، در شب شهادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س)، ملت شریف ایران اسلامی به ویژه جامعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی را غرق در حزن و اندوه ساخت.


این ضایعه غم بار را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) و محضر مقام معظم رهبری، ملت انقلابی ایران، و تمامی جامعه دانشگاهی، و بیت مکرم آن حضرت، تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن عالم ربانی و مجاهد نستوه علو درجات، رحمت و غفران واسعه الهی را مسألت می‌نمائیم.


دکتر محسن پورنامداری رئیس دانشگاه آزاداسلامی انار: ارتحال عالم ربانی مجاهد نستوه و یاردیرین حضرت امام خمینی (ره) و رهبری ستون انقلاب اسلام حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی تمامی ملت اسلامی را غرق در ماتم نمود.


این ضایعه بزرگ وجبران ناپذیر را به محضر حضرت ولیعصر(عج)و مقام معظم رهبری وبیت مکرم آن حضرت مردم شریف ایران تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند سبحان برای آن عالم ربانی علو درجات رحمت و غفران واسعه الهی را مسالت می‌نمایم.



دکتر ابراهیم خراسانی پاریری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدبافت: رحلت جانگداز یار صدیق امام (ره) و یاور رهبری، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، پدر معنوی و بنیانگذار شجره طیبه دانشگاه آزاد اسلامی را که عمر پربرکت خود در راه خدمت و بالندگی هرچه تمام‌تر انقلاب شکوه‌مند اسلامی ایران سپری کرد با قلبی آکنده از حزن و اندوه فراوان خدمت مقام معظم رهبری، هموطنان شریف و جامعه دانشگاهی خصوصا خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می نمایم. از خداوند متعال برای آن سعید فقید علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.


علیرضا امیرتیموری دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان: روح بلند مظهر اراده، مجاهد نستوه، اسوه بردباری و صبر، یار و یاور دیرین معمار کبیر انقلاب و بنیانگذار درخت تنومند دانشگاه آزاد اسلامی، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی به ملکوت اعلی پیوست.


بزرگ مردی که منشاء خدمات ارزنده ای در نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است و یکی از ستون‌های اصلی ایران اسلامی بود و هرگز ایرانی و غیر ایرانی نام نیک او را از یاد نخواهند برد.


این مصیبت بزرگ و ضایعه دلخراش و جبران ناپذیر را به محضر حضرت ولی عصر، بیت مکرم آن معظم له و رهبر معظم انقلاب تسلیت عرض می نمایم.


بی شک تاریخ ایران هرگز نام بلند آوازه « علی اکبر هاشمی رفسنجانی » را از یاد نخواهد برد و امیر کبیر عصر که بنیانگذار شجره طیبه « دانشگاه آزاد اسلامی » بوده است در اذهان دانشمندان این کهن بوم و بر جاودانه خواهد ماند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته