دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 دی 1395 - 14:08
حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی:

باید شخصیت فرهنگی و علمی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بررسی شود/ امام خمینی گفتند هاشمی زنده است تا نهضت زنده است

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین دکتر احمد احمدی، رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی بر ضرورت بررسی شخصیت علمی و فرهنگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد.
کد خبر : 149644

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط‌عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، احمد احمدی، رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی با تسلیت درگذشت آیت‌الله رفسنجانی(ره) به رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و همه ملت ایران، گفت: «مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (ره) بدون تردید یکی از استوانه‌های انقلاب اسلامی بود. همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز فرمودند آن مرحوم 59 سال در سنگر مبارزه و دفاع از اسلام در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) بود.»


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح فعالیت‌های علمی و فرهنگی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «ایشان در زمینه تفسیر قرآن فعالیت فراوانی کرده بود و "تفسیر راهنما" که بالغ بر 20 جلد است، نتیجه این فعالیت مثمر ثمر است و من فکر می‌کنم شخصیت علمی و فرهنگی ایشان تحت تاثیر شخصیت سیاسی او آنگونه که شایسته بود، دیده نشده است و اکنون وقت مناسبی است تا این ابعاد بیشتر بررسی شوند. در تمام این 37 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مرحوم مغفور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جزو چهره‌های تاثیرگذار و تعیین‌کننده در نظام اسلامی بود. در سال‌های سخت دفاع مقدس ایشان در مدیریت جنگ و دفاع از کشور و انقلاب نقش اساسی داشت.»


احمدی به ارتباط مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره) با رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: «مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (ره) جزو افرادی بودند که حضرت امام خمینی(ره) به آنان اعتماد داشت و ما به خوبی به یاد داریم که مرحوم آیت‌الله رفسنجانی(ره) در کنار مرحوم شهید بهشتی (ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) محور یاران امام(ره) و انقلاب اسلامی بودند.»


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: «زمانی که مرحوم مغفور هاشمی رفسنجانی (ره) در سال 1358 از سوی گروهک فرقان ترور شدند و این ترور نافرجام ماند، حضرت امام خمینی( ره) به شکرانه سلامتی او گوسفند قربانی کردند و جمله معروف "هاشمی زنده است تا نهضت زنده است" را بیان فرمودند. اعتقاد راسخ مرحوم آیت‌الله رفسنجانی(ره) به حفظ نظام اسلامی بود. ایشان به پیروی و اطاعت از رهبری اعتقاد تام و کامل داشت و هم‌اکنون نیز همه علاقمندان ایشان باید از هر گونه حرکت و سخن تفرقه‌انگیز پرهیز کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته