دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مصوبات جلسه شورای صنفی نمایش

سینماهای کشور سه‌شنبه تعطیل است/ «مالاریا» از اکران عمومی انصراف داد

سخنگوی شورای صنفی نمایش از تعطیلی سینماهای کشور در روز سه‌شنبه، 21 دی‌ماه به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و درخواست کتبی پخش‌کننده «مالاریا» برای انصراف از اکران عمومی در ایام جشنواره فجر خبر داد.
کد خبر : 149615

غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا گفت: «طبق مصوبات جلسه امروز شورای صنفی نمایش، به دلیل درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، سینماهای تمام کشور، فردا سه‌شنبه، 21 دی‌ماه تعطیل خواهند بود و از روز چهارشنبه، 22 دی‌ماه، دوباره فعالیت‌شان را از سر خواهند گرفت.»


«شاباش» جایگزین «مالاریا» شد


فرجی درمورد قراردادهای تازه اکران فیلم‌های متقاضی اکران عموم هم گفت: «فیلم سینمایی «شاباش» به کارگردانی حامد کلاهداری از روز چهارشنبه، 22 دی‌ماه در گروه سینمایی آفریقا اکران خواهد شد. همچنین فیلم سینمایی «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» به کارگردانی حمیدرضا قربانی از روز چهارشنبه 22 دی‌ماه در گروه آزاد اکران خواهد شد، اما بلافاصله پس از افتادن کف فروش فیلم «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار، جایگزین این فیلم در گروه سینمایی کورش می‌شود. فیلم «نفس» هم‌چنان از کف فروش مناسبی برخوردار است و تا هفته آینده به اکران خود در گروه سینمایی کورش ادامه خواهد داد.»


«مالاریا» انصراف داد


سخنگوی شورای صنفی نمایش درمورد فیلم سینمایی «مالاریا» افزود: «قرار بود فیلم سینمایی «مالاریا» به کارگردانی پرویز شهبازی از روز چهارشنبه، 22 دی‌ماه وارد چرخه اکران عمومی شود اما با درخواست کتبی انصراف از اکران، «شاباش» جایگزین این فیلم شد. آن‌ها اعلام کردند به دلیل همزمانی با ایام جشنواره ترجیح می‌دهند «مالاریا» در زمان دیگری وارد چرخه اکران شوند. البته بنا بر قانون، این فیلم به دلیل انصراف از اکران، پس از این فقط در گروه آزاد اکران خواهد شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته